شناسهٔ خبر: 57444651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

درخواست ترامپ در ارتباط با پرونده اسناد مارالاگو رد شد

یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا در پرونده اسناد مارالاگو به ضرر دونالد ترامپ رای داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا تلاش «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین این کشور را برای عدم استفاده از اسناد به دست آمده در عمارت «مارالاگو» در تحقیقات کیفری، رد کرد.

دادگاه تجدیدنظر آمریکا، اعلام کرد که روند بررسی کارشناسی مورد درخواست «ترامپ» برای ممانعت از استفاده بازرسان فدرال از اسناد طبقه بندی شده به دست آمده از عمارت «مارالاگو» را متوقف می‌کند.

حکم صادر شده تاکید می‌کند که دستور ماه سپتامبر برای تعیین یک داور و منع دولت از استفاده از اسناد به دست آمده از جست‌وجو نادرست است.

دادگاه تجدیدنظر مذکور در حکم جداگانه ای اعلام کرد که این تصمیم در هفت روز اجرایی می‌شود و به تیم «ترامپ» اجازه می‌دهد درخواست تجدیدنظر و درخواست تعلیق این تصمیم را ارائه کند.

در ماه اکتبر، دادگاه عالی آمریکا تلاش «ترامپ» برای بازنگری کارشناسی ارشد ویژه اسناد طبقه بندی شده از اقامتگاه او در مارآلاگو را به عنوان بخشی از تحقیقات فدرال رد کرد و از دادگاه تجدیدنظر خواست آن را نیز رد کند.

 وزارت دادگستری آمریکا در تلاش است مشخص کند که آیا می‌تواند ثابت کند که «ترامپ» قانون جاسوسی را نقض کرده است یا خیر؛ آیا او به طور غیرقانونی اسرار امنیت ملی را مخفی کرده است یا نه ؛ و آیا در مورد آن دروغ گفته و تلاش کرده است که تحقیقات وزارت دادگستری را مختل کند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل نگهداری از اسناد حساس دولتی پس از پایان دوره ریاست جمهوری با تحقیقات کیفری فدرال مواجه شده است که ممکن است به طرح اتهام نقض «قانون جاسوسی ۱۹۱۷» علیه وی منجر شود.

براساس قانون مذکور، انتشار اسنادی که می‌توانند سبب خدشه وارد شدن به امنیت ملی شوند، جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما