شناسهٔ خبر: 57444527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با معرفی برگزیدگان پایان یافت

سیمین سنجری

برگزیدگان سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان بعد از دو روز رقابت معرفی و تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

بهرام مسلمی مهنی شامگاه ۱۰ آذرماه در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان تئاتر را  بزرگترین و بهترین ابزار فرهنگی در بیان حقایق جامعه به نسل های آینده عنوان کرد و گفت: تئاتر بهترین و به روزترین ابزار  هنری است که می توانیم با آن به موقع و سریع فرهنگ را به نسل های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از تئاتر به عنوان یک رسانه ی فرهنگی تمام عیار  یاد کرد و افزود: در حوزه هنر و رسانه فرق تئاتر از جایی متمایز می شود که در تئاتر مخاطب و بازیگر حرف یکدیگر را به صورت مستقیم و بدون واسطه می شنوند.

وی تعالی جامعه را در گرو رونق تئاتر به صورت حرفه ای و متناسب با نیازهای جامعه  عنوان‌ کرد و افزود: تئاتر حق بزرگی در فرهنگ ما دارد زیرا  فرهنگ زمانی در مسیر تعالی و  پاسخ به نیازهای مخاطب  قرار می گیرد که رونق داشته باشد.

مسلمی مهنی قدردانی از پیشکسوتان تئأتر را  وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: همه افرادی که در حوزه تئاتر فعال هستند از اساتید و پیشکسوتان خود درس گرفته اند که تکریم آنها  نباید دستخوش مشغله ها و دغدغه ها قرار گیرد و انتظار می‌رود تمام اهالی تئاتر  قدردان زحمات آنها باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از رویش تئاتر به واسطه نسل جوان یاد کرد و گفت: امروزه شاهد رویش های تئاتر هستیم نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر به شایستگی در جشنواره درخشیدند و ما به این رویش افتخار می‌کنیم.

وی ثبت گروه های شرکت کننده گان در سیزدهمین جشنواره تئأتر استانی را خواستار شد و اظهار کرد: برای ثبت آثار هنرمندانی که در سیزدهمین جشنواره شرکت کردند، هماهنگی های لازم  انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از اجرای عمومی گروه های منتخب جشنواره با نظر کارشناسان خبر داد و افزود: گروه هایی که  اجرای عموم در شهر خود داشته باشند از آنها حمایت خواهیم کرد زیرا تئاتر بخشی از ابزار جهاد تبیین محسوب می شود که باید در این شرایط بایدها و نبایدها را هشدار داد.

مسلمی مهنی عدم آموزش را حلقه مفقوده تئاتر عنوان کرد و افزود: خلائی در کارها وجود دارد عدم توجه به آموزش است که باید همه به آموزش توحه ویژه داشته باشیم زیرا  هنرمندان قلعه گنج از آموزش رایگان  هنر استقبال کردند و نتیجه اش را هم دیدند.

وی  از حمایت جدی از هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند خبرداد و گفت: جهت آموزش از  آنها  حمایت خواهیم کرد.

معرفی برترین های جشنواره تئاتر استانی

به گزارش ایسنا، مهرداد بهزادی دبیر فنی سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با توضیح مراحل اجرای  این جشنواره گفت: فراخوان جشنواره از ابتدای شهریور اعلام شد که فرصت کم، باعث عدم استقبال چشمگیر از این رویداد فرهنگی شد.

وی از ارسال شش متن نمایشنامه به دبیرخانه  جشنواره خبر داد و اظهار کرد: هنرمندان فاریاب دو متن، قلعه گنج دو متن، جیرفت یک متن و از رودبار جنوب هم یک متن ارسال کردند.

بهزادی تایید آثار  را مستلزم  بازبینی عنوان کرد و افزود: به دلیل فرصت کم و حساسیت این جشنواره تصمیم گرفته شد در دو مرحله بازبینی صورت بگیرد  که هدف از  این پیشنهاد این بود که آثار به صورت کارشناسی ارزیابی شوند و در مرحله اول بازبینی پنج کار انتخاب و در مرحله دوم چهار کار مورد تایید قرار گرفت که به مراحل نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

دبیر فنی سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با معرفی آثار مورد تایید و راه یافته به مرحله نهایی گفت: از شهرستان قلعه گنج نمایش‌های" خودکشی روی خط مرزی" به کارگردانی خانم مرضیه چمک و نمایش" آن نیمروز طولانی زهرا" به کارگردانی خانم ام البنین توریگی محمدی و از شهرستان جیرفت نمایش" کشتی حیوانات" به کارگردانی آقایان بهنام مقبلی و احسان بحرینی و از شهرستان فاریاب نمایش "ناخدا عبدو" به کارگردان محمود اصغری به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

بهزادی گفت: سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان در روزهای ۹و ۱۰ آذرماه برگزار و شامگاه پنجشنبه با معرفی و تجلیل از  برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

نظر شما