شناسهٔ خبر: 57444348 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

لزوم تلاش برای رفع مشکلات مردم مناطق مرزی

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در رفع مشکلات مردم مناطق مرزی باید تلاش بیشتری شود.

صاحب‌خبر -

آقای گودرزی بروجردی در نشست سفر نظارتی کمیسیون اجتماعی مجلس به شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند با تاکید بر تسریع در رفع مشکلات مردم این شهرستان‌ها گفت: حالا که جنگ روایت‌ها در جریان است، پوشش شبکه‌های تلویزیونی باید پیگیری شود. بسیاری از مسائل قابلیت حل شدن دارند و باید در این مسیر تلاش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم قدرشناسی و قدردانی مسئولین از این مردم ادامه داد: حقیقتاً این مردم شایسته‌ی خدمت‌اند؛ به فرموده مقام معظم رهبری دست‌گشاده‌ای اگر نداریم روی گشاده داشته باشیم. باید به سراغ مردم برویم و جامعه‌ هدف خودمان را بشناسیم و تکریمشان کنیم.

آقای گودرزی گفت: باید با اتکا به نقاط قوت با تهدید‌ها مواجه شویم. فقر و تهیدستی در عین توان‌دستی داریم به‌عنوان نمایندگان ملت به جد پیگیر مشکلات این مردم خواهیم بود.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره با آثار مثبت و تاثیرگذاری این سفر‌های استانی گفت: از آثار این سفر‌های نظارتی این است که اعضای کمیسیون به فهم مشترکی از مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های مناطق مختلف دست پیدا می‌کنند و مثلاً اگر هفته‌ بعد در کمیسیون اجتماعی صحبت از کلیبر، خداآفرین و هوراند شد، همه‌ ما می‌دانیم درباره‌ کجا و چه مسائلی صحبت می‌شود.

نماینده‌ شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که از مصوبات جبران خسارت سیل ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ تاکنون فقط وزارت راه و شهرسازی به تعهداتش عمل کرده و جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران، اقدامی انجام ندادند، انتقادات و گلایه‌های مردم را به‌جا دانست و گفت: مشکل دیگری که داریم این است که یک شرط مشروطی در کشور راه افتاده که مثلاً وزارت بهداشت در برابر مطالبه‌ شبانه‌روزی شدن درمانگاه مرکز بخش می‌گوید تا تعداد جمعیت مرکز بخش به ۱۰ هزار نفر نرسد، درمانگاه را شبانه‌روزی نمی‌کنیم. درحالی‌که در نبود کمترین امکانات و خدمات سلامت نمی‌توان انتظار ماندگاری و پایایی جمعیت را داشت و قطعاً مهاجرت با شتاب بیشتری انجام و شهر‌ها و روستا‌ها خالی از سکنه خواهند شد. باید برای این رویکرد‌ها چاره‌ای اندیشید. این نوع نگاه در حوزه‌ سلامت صحیح نیست.

آقای حاتمی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند، نبود خدمات درمانی، کمبود‌ها در حوزه‌های راه، رفاه و ورزش، آموزش، مخابرات و اینترنت بسیار چشمگیر است، بیشترین آمار مدارس کانکسی استان با ۱۲۰ واحد در این سه شهرستان است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خواهان تسریع در احداث گاوداری‌های ۶ هزار رأسی کلیبر و خداآفرین و ارتقای نمایندگی‌های ادارات کار خداآفرین و هوراند به اداره‌ مستقل شد.

فرماندار کلیبر نیز در این نشست با انتقاد از همکاری نکردن بانک‌ها در ارائه تسهیلات حمایتی گفت: بانک‌ها در پرداخت وام‌های تکلیفی در حوزه‌های مسکن، اشتغال، ازدواج، فرزندآوری و تسهیلات حمایتی افراد تحت پوشش به قانون تمکین نمی‌کنند و با وجود پیگیری از مراجع مختلف این مسئله حل نمی‌شود در شهرستان کلیبر متقاضیان تسهیلات مسکن با وجود گذشت ۹ ماه از سال همچنان بلاتکلیف‌اند.

آقای بهادری همچنین نبود پزشک متخصص و عدم تجهیز بیمارستان امام خمینی کلیبر به سی‌تی‌اسکن را از مهمترین مشکلات این شهرستان در حوزه‌ سلامت برشمرد و گفت: بیمارستان شهرستان کلیبر و مراجعات آن برای دو شهرستان و بخش‌های تابعه آن جوابگو نیست و این برای ما قابل‌قبول نیست که شهروندان برای یک ویزیت و نبود متخصص به مرکز استان بروند.

آقای بهادری با انتقاد از کمبود و نبود زیرساخت‌های خدماتی در شهرستان گفت: کمبود امکانات زیرساختی در حوزه‌ آموزش‌وپرورش و نیاز بیش از ۷۰ درصد مدارس به بازسازی، کمبود امکانات زیرساختی در حوزه‌ گردشگری و عدم پوشش تلفن همراه و اینترنت در روستا‌ها از مهمترین مشکلات شهرستان کلیبر است.

فرماندار کلیبر با اشاره به‌ضرورت اتمام سد پیغام و تأثیر این سد بر باغداری و کشاورزی شهرستان گفت: تسریع در تکمیل سد پیغام و جبران عقب‌ماندگی آن مطالبه‌ی ما و عموم مردم است، چراکه این سد تأثیری مستقیم در کشاورزی و باغداری شهرستان دارد و تأمین آب آشامیدنی و شرب شهروندان نیز با تکمیل این سد مرتفع خواهد شد.

نظر شما