شناسهٔ خبر: 57444031 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رنگرز در گفتگو با مهر:

کار سختی در رقابت‌های جهانی داریم/ هیچ موفقیتی تصادفی نیست

علیرضا هنرمنش

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان معتقد است با توجه به تجربه پیکارهای جهانی امسال رقابت بسیار سختی را در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان پیش رو خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اتحادیه جهانی کشتی پس از لغو میزبانی رقابتهای جهانی ۲۰۲۳ در کشور روسیه به دلیل محرومیت‌های بین المللی، میزبان جدیدی را برای این دوره از مسابقات تعیین کرد. بدین ترتیب کشور صربستان به عنوان زادگاه نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی برای دومین سال پیاپی میزبان رقابتهای جهانی شد تا نشان دهد این کشور عزم خود را جزم کرده تا در جمع مدعیان اصلی کشتی جهان قرار گیرد.

این در حالی است که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با توجه به تجربه تلخ رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان، باید با سرمربی جدید خود در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ حضور یابد و بتواند ناکامی قبلی را جبران کند.

در همین راستا حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مطمئناً کشوری که توانسته میزبانی رقابتهای جهانی قبل از المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند می‌تواند نهایت استفاده از این میدان بین المللی را ببرد و این فرصت بی‌نظیر و بالقوه را به سود خود تمام کند. البته رقابت میزبانی بین ترکیه و آذربایجان بود که در نهایت میزبانی این مسابقات به کشور صربستان و شهر بلگراد رسید تا این کشور بتواند برای دومین بار چنین رویدادی را برگزار کند.

وی در خصوص رقبای ایران در رقابتهای جهانی گفت: علاوه بر حریفان همیشگی و سنتی ما باید به تیم صربستان هم اشاره کرد که استفاده از شرایط میزبانی می‌تواند به عنوان امری بدیهی و قانونی نانوشته به سود آنان باشد. البته ملی پوشان ما هم باید طوری عمل کنند که شایستگی خود را تمام و کمال نشانه داده و توان فنی خود را به حریف تحمیل کنند. البته باید به یاد داشت این رقابت‌ها در کشوری برگزار می‌شود که سابقه خوبی در کشتی فرنگی میزبانی مسابقات بزرگ دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه هیچ مشکل با بحث میزبانی مسابقات ندارد و همیشه سعی کرده نیمه پر لیوان را در نظر بگیرد افزود: ما کاری به رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان نداریم که بدون طلا و سکو برای تیم کشورمان به پایان رسید. این مسائل جایی در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ندارد. به همین دلیل روند و برنامه‌ای به نتیجه خواهد رسید که طبق طراحی و زمان‌بندی مناسب تمرینات و حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی و همچنین کار کردن طبق شاخص‌ها و آمادگی جسمانی در اردوها بدست می‌آید.

رنگرز در پایان خاطر نشان کرد: مطمئناً علاوه بر ارتقای سطح آمادگی جسمانی بچه‌ها باید روی بالا بردن و حفظ آمادگی روحی و روانی تیم هم کار کرد. به همین دلیل معتقدم مربیان خوبی در قالب کادر فنی در کنار بچه‌ها هستند تا آنها در بالاترین سطح اعتمادبه‌نفس قرار دهند و بهترین نتیجه را بدست آورند. به هر حال باید به این نکته مهم اشاره کنم که هیچ موفقیتی تصادفی نیست و برنامه‌ای مدون و علمی را می‌طلبد.

نظر شما