شناسهٔ خبر: 57443763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

انجمن صلح دبی: زنان مسلمان و یهودی می‌توانند نقش مهمی در استقرار صلح خاورمیانه ایفا کنند | خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز) - اخبار ادیان ایران و جهان

در بخشی از "اولین پنل ویژه زنان در انجمن صلح دبی" این‌گونه مطرح شد: زنان مسلمان و یهودی به‌مثابه حلقه واصل بین ادیان برای ختم درگیری‌ها و مناقشات نقش بسیار مهمی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “”Jewish News؛ در این پنل بر روی زنان مسلمان و یهودی در تبلیغ ادیان و کاهش تنش‌های ناشی از اختلافات تاکید شد.

خانم لیز هریس ساوزنکو، مشاور انجمن صلح دبی در انگلستان، گفت: هزاران زن هم اکنون در سراسر دنیا برای پایان دادن به نزاع ها و درگیری ها کار می کنند و با چالش های جدی روبرو هستند.

وی که اولین زنان زنان مسیحیان و یهودیان را در انگلستان می‌سازد، گروه مسلمان-یهودی در انگلستان را نمونه‌ای از خلاقیت بر شمرد است.

خانم لیز به عملکرد زنان در اسرائیل و فلسطین اشاره کرد و گفت: «کار انجمن «زنان سیاه پوش» و انجمن «خانواده‌های داغدار» این انجمن‌ها خانواده‌های اسرائیلی و فلسطینی‌هایی که اعضای خود را در جنگ از دست داده‌اند و هم می‌آورند، می‌شوند. “

رابی داملین که برجسته‌ترین عضو پنل ویژه زنان انجمن صلح دبی بود در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی “نیویورک تایمز” در لیست تاثیرگذارترین زنان دنیا قرار گرفته بود، زنانی را که برای صلح کار می‌کنند به منابع اندک و حمایت‌های سازمانی کمی دسترسی دارند اما می‌گویند. تأثیرات اصلی در رویدادهای مهم دنیا از جمله صلح داشته‌اند. این زنان از مشکلات نمی‌هراسند بلکه مشکلات را دور می‌زنند.

خانم آکله احمد از اعضای دیگر زنان انجمن صلح دبی نیز گفت: تلاش زنان در ایجاد هماهنگی سروصدا می‌شود و این معنی را می‌دهد که برای زنان دیگری که می‌توانند وارد شوند، فرصت‌های کمتری برای وجود می‌آید.

وی خواستار برگزاری جلسات بیشتر گفت‌وگو در مورد نقش پررنگ‌تر زنان مسلمان در جامعه، عرصه پزشکی و دیگر عرصه‌ها شد.

خانم احمد تاکید کرد بارها شاهد اعمال خشونت‌آمیز علیه زنان مسلمان با حجاب بوده‌اند، اما این زنان با شجاعت به دست خود از حجاب بر بی‌نشده‌اند.

وی گفت: “زنان می‌توانند در استقرار صلح عمل مفید کنند.”

نظر شما