شناسهٔ خبر: 57443499 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته خبری ورزش؛

مقصد عجیب کریس رونالدو برای ادامه فوتبال!

در بسته خبری امروز خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* به گفته ال ناسیونال، یکی از این باشگاه‌ها بایرن مونیخ است که علاقه خاصی به کروس و سبک بازی او دارد و خاطرات خوب روزهای حضور او در این تیم همچنان در خاطر علاقمندان به این باشگاه زنده است.

* روزنامه انگلیسی سان نوشت که باشگاه برزیلی فلامنگو (قهرمان آمریکای جنوبی) از هم اکنون اقدامات خود را برای جذب رونالدو در فصل جاری آغاز کرده است.

* النصر امیدوار است که رونالدو پس از جام جهانی به امتحان یک تجربه جدید علاقه‌مند باشد تا مذاکرات خود را با این بازیکن از سر بگیرند. منابع نزدیک به این باشگاه عربستانی می‌گویند که قصدشان برای جذب رونالدو، جدی‌تر از همیشه است. تاکنون تنها النصر پیشنهادش را به صورت رسمی که ارزش ۲۲۵ میلیون دلاری نیز دارد به کمپ رونالدو ارائه کرده است.

* اجلاس فدراسیون جهانی شمشیربازی به میزبانی لوزان سوئیس برگزار شد. در کنار تعیین میزبان مسابقات ۲۰۲۴ نوجوانان و جوانان که امتیاز آن به عربستان رسید و همچنین بحث و بررسی در مورد تغییر برخی قوانین و پیشنهادهای دریافتی برای آنها، روسیه و بازگشت ورزشکاران این کشور به میادین مهمترین موضوع مطرح در اجلاس بود.

* تیم تنیس کانادا در مسابقه فینال جام دیویس استرالیا را شکست داد و برای نخستین بار توانست جام قهرمانی به دست آورد. کانادا برای رسیدن به این قهرمانی در مرحله پلی‌آف آلمان و ایتالیا را از پیش رو برداشت.

* ماکس فرستاپن، راننده هلندی ردبول اتریش در ژاپن هدیه‌ای از شرکت هوندا بابت دومین قهرمانی‌اش در فرمول یک دریافت کرد. در این مراسم سرخیو پرس و مارک ماکز مسابقه دهنده موتوجی نیز حضور داشتند. سیجی کورایشی، رئیس شرکت هوندا، کلید ماشین هوندا Honda NSX تیپ S را به او اهدا کرد.

* خبرگزاری‌های روسی به نقل از «الکساندر دیوکوف» رئیس فدراسیون روسیه گزارش دادند که این فدراسیون ممکن است به جای اتحادیه فوتبال اروپا، به کنفدراسیون فوتبال آسیا فکر کند.

* با پایان سیزدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان، کاروان کوراش کشورمان با کسب ۱۳ نشان رنگارنگ شامل ۶ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز در مجموع به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت. همچنین به تفکیک تیم مردان و زنان هر کدام در بخش خود نیز به عنوان دومی تیمی دست یافت. این برای نخستین بار است که کوراش ایران به مقام نایب قهرمانی جهان دست پیدا می‌کند.

* منابع خبری از اردوی تیم ملی فرانسه خبر داده‌اند بنزما که در آخرین تمرینات فرانسه پیش از شروع رسمی مسابقات جام جهانی مصدوم شده بود، دوباره این شانس را دارد که به اردوی تیم دیدیه دشان اضافه شود

* به گزارش رسانه‌های ایتالیایی، آندره آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس، پاول ندود نایب رئیس این باشگاه، آریوابنه مدیر ورزشی باشگاه و همه اعضای هیئت مدیره تورینی ها به طور دسته جمعی استعفا کردند. همچنین مائوریتزیو اسکاناوینو به عنوان رئیس جدید باشگاه انتخاب شد.

* به نقل از اکیپ؛ پس از شکست بلژیک مقابل مراکش، ادن هازارد و یان فرتونگن در رختکن ابتدا با یکدیگر دچار درگیری لفظی و سپس فیزیکی شدند. در ادامه کوین دی بروین نیز وارد این درگیری شده است. روملو لوکاکو کسی است که با ورود به صحنه و فریاد کشیدن بر سر آن‌ها به این درگیری خاتمه داده است.

* دور سوم مرحله گروهی با ۴ دیدار از روز سه‌شنبه آغاز شد تا تکلیف ۴ تیم صعود کننده به دور یک هشتم نهایی مشخص شود. در مهم‌ترین دیدار روز سه‌شنبه تیم ملی فوتبال ایران برای دومین بار در تاریخ حضورش در جام جهانی به مصاف آمریکا رفت و با شکست یک بر صفر، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

* بازی آلمان و کاستاریکا با قضاوت تیم داوری زنانه داوری شد تا برای اولین در تاریخ جام جهانی مردان سوت و پرچم یک بازی در اختیار زنان باشد. استفانی فراپارت داور فرانسوی که سابقه قضاوت فینال جام جهانی زنان را دارد و چندی پیش هم قضاوت چند بازی از فوتبال مردان فرانسه را برعهده داشت، شب تاریخی را رقم زد.

* یک روز پس از قبول شکست مقابل آمریکا و حذف از مسابقات جام جهانی، کاروان تیم ملی دوحه را به مقصد تهران کرد و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شد.

* «بن وایت» مدافع ۲۵ ساله تیم ملی انگلیس و باشگاه آرسنال که در سه بازی گذشته سه‌شیرها در جام جهانی فرصت بازی به او نرسیده بود، اردوی این تیم در «الوکره» قطر را ترک کرد و به خانه بازگشت.

* سالم الدوسری بازیکن تیم ملی عربستان که برای بار دوم با تیم ملی عربستان به جام جهانی رسیده بود توانست با ۲ گلی که در جام جهانی ۲۰۲۲ به ثمر رساند توانست به برترین گلزن عربستان در ادوار جام جهانی تبدیل شود

* شزنی دروازه بان تیم ملی فوتبال لهستان، تا اینجای جام جهانی ۲۰۲۲ با ۱۸ سیو، بیشترین سِیو را داشته و در صدر برترین گلرهای جام قرار دارد. محمد العویس از عربستان و میلینکوویچ از صربستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

* دیدار کرواسی- بلژیک شب گذشته، با تساوی بدون کل خاتمه یافت و بلژیک از دور رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنار رفت. پس از این حذف تلخ روبرتو مارتینز اعلام کرد از هدایت بلژیک کناره گیری می‌کند و دیگر سرمربی این تیم نخواهد بود.

نظر شما