شناسهٔ خبر: 57442432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تحقق خدمتی دیگر در دولت سیزدهم؛

خنک و گوارا در دیار مجاهدت‌های خاموش/ این یک تبلیغ نیست

رئیس‌جمهور در فاصله کمتر از پنج ماه از دور نخست سفر استانی خود به کردستان به مردم سنندج وعده‌ای داد که پس از هشت سال انتظار، امروز نوش جان شد، «تامین آب شرب سنندج»؛ قولی که در دولت دوازدهم محقق نشد.

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی-رجانیوز: آیت الله سید ابراهیم رییسی ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه همراه شماری از اعضای هیات دولت و با هدف بهره‌برداری از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که چندی پیش معاون اجرایی وی در ساختمان کوثر از این هدیه ویژه رییس جمهور به مردم سنندج در آینده نزدیک خبرداده بود، به استان کردستان سفر کرد.
 
به گزارش رجانیوز؛ یکی از ویژگی‌های مهم سفرهای رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم تفکیک نوع سفر در حوزه زمان بندی، اجرا و برنامه‌ریزی و با توجه به اهداف و فوریت موضوع است و از این منظر سفرهای آقای رئیس جمهور در سه بُعد موضوع محور، پروژه محور و استان محور است. بر این اساس سفرهای موضوعی در زُمره سفرهای قرار می‌گیرد که با دستور شخص آیت الله رئیسی دنبال می‌شود؛ سفرهای استانی هم به شهرستان‌ها اختصاص دارد و سومین دسته از سفرها هم پروژه‌ای است که نظیر حضور امروز رئیس جمهور و هیات همراه در افتتاح از طرح و دیدار بامردم، روحانیون و نخبگان استان.
 
آیت الله رئیسی بلافاصله پس از ورود به سنندج مشهور به سرزمین شقایق های وحشی، سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج را که با دستور ویژه خود بر تکمیل طرح آب رسانی به این شهرستان که از سال‌های خیلی دور آغاز شده بود و مردم هم به کمیت و کیفیت آب شرب سنندج گلایه داشتند، امروز بهره برداری کرد که این با اقدام جهادی مجموعه وزارت نیرو سامانه انتقال آب شرب سنندج از محل سد آزاد به پایان رسید تا مردم این شهر آبی گوارا نوش جان کنند.
 
طرح آبرسانی به تصفیه خانه سنندج از جمله طرح‌هایی است که با تلاش شبانه‌روزی حدود ۶۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی در یک شرایط سخت کوهستانی دارای مسیرهای صعب‌العبور از دل صخره ها حاصل و امروز از این شبکه آبرسانی ۸۵۰ میلیارد تومانی بهره برداری شد. طرحی که پیشتر و به منظور رفع دغدغه‌های مردمی و حذف طعم و بوی تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشت و در دولت کنونی با پایان یافتن ۸۰ درصد عملیات اجرایی سامانه آب شرب سنندج در یکسال اخیر، آب با کیفیت در اختیار مردم قرار گرفت.
 
یک خواسته دیگر مردم دیار کردستان از دولت در مَتن
رئیس‌جمهور سپس به جمع مردم سنندج رفت و گفت که بهره‌برداری از طرح آبرسانی این شهر، امروز به نتیجه رسید و اهالی این شهر از آب گوارا بهره می‌برند که پس از تحقق این وعده دولت، مردم سنندج هم فرصت را غنیمت شمردند و همانجا از رئیس جمهور درخواست کردند تا دسترسی اتصال مسیر ریلی سنندج به همدان و تهران هم محقق شود که رئیس جمهور هم درپاسخ به خواسته های مردم این استان وعده داد که با جدیت دنبال می شود.
 
رییس جمهور همچنین درباره بهره برداری امروز از طرح آبرسانی به سنندج گفت که با همت وزارت و وزیر پرکار نیرو، استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان، پیگیری نمایندگان مجلس، پیمانکاران و قرارگاه خاتم الانبیا و دلسوزان به نتیجه رسید و انتظار هشت ساله مردم عزیز به پایان رسید و از این جهت خرسندیم که مردم سنندج می توانند از آب گوارا بهره مند شوند.
 
رییس جمهور در این جمع متن کار دولت را خدمت رسانی خالصانه به مردم عنوان کرد. مانند کاری که امروز بسیجیان و نیروهای خدمت گزار در جای جای کشور برای خدمت به مردم انجام می دهند. وی توصیه کرد مدیران نباید گرفتار حاشیه ها شوند،خدمت گزاری و گره گشایی از کار مردم هدف اصلی ما است، در این دولت، متن را هرگز از یاد نخواهیم برد.
 
آیت الله رییسی بر لزوم اتمام طرح‌ها در سریعترین زمان در کردستان تاکید می‌کند و می‌گوید که تلاش استاندار و نمایندگان مجلس و مسوولان استان مضاعف شود تا طرح های نیمه تمام به ثمر برسد.
 
در ادامه این سفر، عملیات اجرایی کارخانه طلای قلقله سقز با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان با حضور رییس جمهور در کردستان آغاز شد که پیشتر قرار بود در نخستین سفر رییس جمهور در 17تیرماه امسال عملیات اجرای این کارخانه آغاز شود که در آن مقطع به دلیل مشخص نبودن پیمانکار به امروز موکول شد.
 
معدن طلای قلقله سقز یکی از طرح‌های پیشران کردستان است که در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب غربی سقز و در اراضی روستایی به همین نام از توابع این شهرستان واقع شده است.
 
 
امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران
رئیس شورای عالی امنیت ملی در ادامه سفر یک روزه به سنندج همراه نماینده ولی فقیه در کردستان و امام جمعه سنندج با جمعی از خانواده های شهیدان و جانبازان مدافع امنیت و همچنین جمعی از خانواده های جانباختگان حوادث اخیر این استان هم دیدار و گفت‌وگو و دستورهای لازم برای تعیین تکلیف مسایل مطرح شده و رسیدگی به وضعیت خانواده ها صادر کرد.
 
رئیس جمهور در این دیدار «امنیت» را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که همه کسانی که در اغتشاشات اخیر مرتکب قتل و ایجاد جراحت برای مردم و نیروهای حافظ امنیت شده‌اند، باید به دست عدالت سپرده شوند و همه باید قدردان خون شهیدان و ایثار جانبازانی باشیم که اگر از خودگذشتگی، رشادت و شهامت آنها نبود، کسی نمی‌دانست وحشی‌گری‌های اغتشاشگران چه بر سر مردم و کشور می‌آورد.
 
آیت الله رئیسی گفت که شهیدان و جانبازان ارزشمندترین و مهمترین دارایی‌های خود، یعنی جانشان را در مسیر امتحان الهی به میدان آوردند و بنابراین در ابتلا و امتحان خود نمره قبولی گرفتند و امیدواریم با خدمت‌رسانی مضاعف به مردم قدردان و زمان‌شناس، امتحان مسئولان است که امیدوارم در آن نمره قبولی بگیریم.
 
رئیس جمهور بر رسیدگی به وضعیت خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان اغتشاشات تاکید کرد و گفت: جریانی که همواره با جمهوری اسلامی دشمنی داشت و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش می‌کرد کردستان را
 
ناامن کند، سعی کرد از موج هیجانات اخیر سواستفاده کند تا بار دیگر امنیت کردستان را که با ریختن خون‌های بسیار گرانبها به دست آمده است، مخدوش کند، اما مردم با ایستادگی خود باعث ناکامی او شدند.
 
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اهمیت برقراری کامل امنیت در استان اطمینان داد که در شناسایی کسانی که باعث جانباختن عزیزان شما شده‌اند، هیچ مماشاتی نخواهد شد.
 
 
پرسش رئیس جمهور از مردم کردستان
رئیس جمهور پیش از این در جمع مردم سنندج بار دیگر یادآوری کرد که وجب به وجب از خاک کردستان شاهد، مجاهدت، ایستادگی و مقاومت مردم این استان است. از اول پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان بدنبال این بودند که در این منطقه لانه کنند اما مردم کردستان آن‌ها را ناکام گذاشتند
 
آیت الله رئیسی گفت: دشمنان مثل همیشه دچار یک اشتباه محاسباتی شدند. تصور کردند که می‌توانند با اقدامات تروریستی و اغتشاش به اهداف خود برسند. درحالیکه مردم کردستان، که ریشه‌های بسیار عمیقی دارند، مگر با این تکانه‌ها می‌لرزند؟!
 
رئیس جمهور گفت: امروز شیعه و سنی اتحاد و انسجام دارند و به دشمن اجازه جولان نمی‌دهند و کردستان مهد انسان‌های سلحشور است. نسل جدید هم مانند پدرها و مادرهای خود مقابل دشمنان خواهند ایستاد.
 
بفرمایید شکلات
رئیس جمهور عصر امروز سرزده در میدان آزادی و بازار سنندج که نسبتا شلوغ بود حضور یافت و با مردم و کسبه بازار خوش و بش کرد که در همین حین صاحبان یکی از مغازه ها به محض دیدن رئیس جمهور با روی خوش چند قدم پیش رفت و با آیت الله رئیسی سلام و احوالپرسی گرمی کرد.
 
رئیس جمهور هم از این مغازه دار اوضاع کسب و کار رو جویا شد که این کُرد سنندجی در پاسخ گفت: شکر الحمدالله. او درحالی که دستش در دست رئیس جمهور بود به داخل محل کسبش دعوت کرد و با شکلات از آیت الله رئیسی و هیات همراه پذیرایی کرد و رئیس جمهور بدون تعارف با برداشتن شکلات تشکر کرد و به سمت سایر کسبه داران رفت.
 
دیدار با جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعت
از دیگر برنامه امروز آیت‌الله رئیسی دیدار با جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعت استان، اختصاص داشت.
 
رییس جمهور. در این جمع به طور صریح اعلام کرد که  ما دشمن انقلاب اسلامی را کسانی نمی‌دانیم که در رخدادهای اخیر تحت تاثیر هیجانات و احساسات به خیابان آمدند و از سر غفلت حرفی هم زدند، دشمن واقعی جمهوری اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و البته واکنش نظام جمهوری اسلامی به کسانی که در این مدت مرتکب قتل و ایجاد ناامنی شدند قاطعانه و سخت است. رئیس جمهور به وجود برخی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور  هم گریز زد  و گفت : دولت مردمی همه تمرکز خود را بر حل مشکلات قرار داده است و در عین حال باید توجه داشته باشیم که در برابر تلاش دشمن برای بزرگنمایی مشکلات و مشوه جلوه دادن اوضاع نباید از جهاد تبیین غافل شویم، چرا که دشمن به دنبال فریب جوانان ماست.
 
رئیس جمهور دغدغه اصلی دولت را کاهش نرخ تورم و قیمت‌ها عنوان کرد که همزمان افزایش نرخ رشد را نیز در لایحه بودجه سال آینده لحاظ خواهد کرد. رئیس جمهور در پایان گفت که علما وظیفه دارند تا با روشنگری در برابر ظلم و جهل مبارزه کنند و بزرگترین مصداق و منشا اعمال ظلم و اشاعه جهل نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

نظر شما