شناسهٔ خبر: 57441481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نوری: ورودی آموزش و پرورش فقط از دانشگاه فرهنگیان خواهد بود/ رتبه‌بندی معلمان امسال کامل اجرایی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که فرآیند اجرایی دانشگاه فرهنگیان اصلاح می‌شود و از این پس تمام ورودی‌های آموزش و پرورش از کانال دانشگاه فرهنگیان خواهد بود، گفت: رتبه بندی فرهنگیان برای حل برخی مشکلات ،برابر قانون امسال کامل اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، یوسف نوری در ادامه سفر خود به یزد با حضور در جمع فرهنگیان این استان با بیان این‌که معلمین همیشه، تاریخ ساز بودند، اظهار کرد: معلم کسی است که اگر جایی رفت تحولی ماندگار ایجاد می‌کند. 

وی با اشاره به اهمیت مشکلات متعدد و مختلف معلمان، افزود: رتبه بندی فرهنگیان برای حل برخی مشکلات ،برابر قانون امسال کامل اجرایی می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش افزایش شایستگی‌ها و اصلاح نظام پرداخت را از جمله محورهای در دستور کار وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان دانست و بیان کرد: بنا داریم با تقویت دانشگاه فرهنگیان نظام آموزش و پرورش کشور را تقویت و حمایت کنیم. 

نوری با بیان این‌که فرآیند اجرایی دانشگاه فرهنگیان اصلاح می‌شود و از این پس تمام ورودی‌های آموزش و پرورش از کانال دانشگاه فرهنگیان خواهد بود، تصریح کرد: خروجی دانشگاه فرهنگیان باید کسی باشد که صلاحیت معلمی را داشته باشد و 12 مهارت از شش ساحت را داشته باشد. 

وی توجه به تربیت معلم را یکی از مهمترین وظایف اصلی دانشگاه فرهنگیان دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری تذاکرات جدی در این خصوص را ابلاغ فرمودند و باید ملاک عمل همه دست اندرکاران در این حوزه قرار گیرد. 

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شناخت توطه‌های شوم استکبار جهانی علیه نظام آموزشی و فرهنگی ایران اسلامی، گفت: سند تحول بنیادی آموزش و پرورش باید متناسب با زیست بوم ایران اسلامی و بر اساس دانش فرهنگیان ایرانی تدوین و اجرایی شود. 

نوری خاطرنشان کرد: دشمنان دین و نظام اسلامی همانطور که از ابتدا تاکنون سعی دارند نظام خانواده‌های ایرانی متلاشی کنند، امروز هم به دنبال متزلزل کردن نظام آموزشی متناسب با ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایران هستند. 

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمنان از شیوع ویروس کرونا سوء استفاده کردند و در حالی که هیچ کدام یک از کشورهای دنیا مدارس خود را تعطیل نکرده بودند، در ایران تعطیلی مدارس برای مقابله با کرونا تجویز کردند، گفت: تعطیلی مدارس در ایام کرونا مسیر آموزش و پرورش را با چالش هایی مواجه کرده است. 

وی توجه به سواد رسانه‌ای را از جمله الزامات اجرایی برای توسعه آموزشی دانست و بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش آماده طرح و اجرای برنامه‌ای ویژه در این خصوص است. 

پایان پیام/الف

 

نظر شما