شناسهٔ خبر: 57440891 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مربی نسل طلایی در پایان مسیر: مارتینز در آستانه اخراج

بعد از تساوی بدون گل بلژیک مقابل کرواسی و حذف شیاطین سرخ اروپا از جام جهانی روبرتو مارتینز، سرمربی این تیم، با خطر جدی اخراج مواجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، امشب کرواسی موفق شد در روز سوم مرحله گروهی جام جهانی بلژیک را متوقف کند تا بلژیکی‌ها که عده‌ای آنها را یکی از مدعیان قهرمانی می‌دانستند با حذف زودهنگام از تورنمنت به خانه برگردند. به نظر می‌رسد با این شکست روزهای نسل طلایی فوتبال بلژیک به پایان رسیده است و فوتبال این کشور باید منتظر ظهور نسلی جدید باشد.

بلژیکی‌ها امشب در حالی وارد بازی مقابل کرواسی شدند که برای اینکه شانس صعود به مرحله یک‌هشتم را داشته باشند می‌دانستند که به سه امتیاز مسابقه نیاز مبرم دارند. اما شیاطین سرخ اروپا در استادیوم احمد بن علی نتوانستند به این هدف برسند.

روبرتو مارتینز از سال 2017 سکان هدایت بلژیک را به عهده دارد. این مربی اسپانیایی پیش از آن مربی‌گری در دو باشگاه ویگان و اورتون را تجربه کرده بود. او حالا در آستانه اخراج قرار دارد.

مارتینز کارش در بلژیک را خیلی خوب شروع کرد و شیاطین سرخ اروپا را در جام جهانی 2018 روسیه به مقام سوم رساند. اما از آن زمان به بعد مسیر افول بلژیکی‌ها آغاز شد تا به اینجا رسید. این در حالی است که مردم بلژیک معتقدند بازیکنانی که در سالهای اخیر پیراهن ملی‌شان را به تن کرده‌اند از بااستعدادترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیا هستند و به همین دلیل از آنها به عنوان نسل طلایی یاد می‌کنند.

نظر شما