شناسهٔ خبر: 57440847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

فصل جدید حمایت‌ها از فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین

سپیده قلندری اسفدن

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: حمایت‌های بزرگی از فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین در حال رقم خوردن است.

صاحب‌خبر -

جواد اشرفی، پنج شنبه شب ۱۰ آذر در دومین جشنواره تولید،دانش بنیان و کارآفرینی اظهار کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات توانسته ایده کار آفرینی را در دل پرورانده و آن را به منصه ظهور رسانده است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: با رجوع  به تاریخچه دانش بنیان ها و نسل هایی که  بعد از جنگ جهانی دوم در شرایط سخت اقتصادی آن روز  دنیا در حوزه اشتغال و کارآفرینی فعال بودند متوجه می شویم آنها انسان های سخت کوشی بوده و معتقد بودند هر کس بیشتر کار کند پول بیشتری به دست می‌آورد.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: آنچه در ادبیات حوزه کارآفرینی، اشتغال و مدیریت دنیا در نسل بعدی در سال‌های ۱۹۶۵ ظهور کرد، هنر کنترل از راه دور بود.

به گفته وی؛ با بروز این ایده برخی چالش‌ها در مقابلشان پدیدار شد چراکه آنان که در نسل قبل به سختی کار کرده بودند معتقد بودند اختراع کنترل از راه دور و ظهور رایانه‌ها باعث بیکاری بخش زیادی از نیروهای کارخانجات می‌شود و آن را رقیب خود می‌دانستند.

اشرفی یادآور شد: در بین سال های ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۰۰ میلادی نسل دیجیتال زاده و فرزندان نت ظهور کردند، نسلی که زندگی بدون تکنولوژی برای آنان  محال است و ما امروز بیشتر با آن سرو کار داریم.

معاون استاندار ادامه داد: می‌گویند نسل فعلی یعنی متولدین ۱۳۷۰ به بعد، بهترین نسل تحصیل‌کرده‌ای هستند که تا به حال دنیا به خود دیده است؛ برای این نسل دیگر حضور فیزیکی در  سازمان شرط نیست و آنها طلایه دار ایده‌هایی نظیر دولت الکترونیک و کارهایی در بستر شبکه‌های اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های فعلی نظام اداری کشور این است که جامعه هدف فرزندان نت با سبد مهارتی متفاوتی از نسل‌های گذشته برخوردارند، لذا گسست نسلی موجود کار بسیار سختی را در حوزه مدیریت دانش بنیان به دنبال دارد.

اشرفی به شعار سال" تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" اشاره کرد و گفت:  به یمن و میمنت این نامگذاری نگاه‌ها به این سمت شکل گرفته و این نسل توانسته به خوبی خود را به بدنه نیروی  اداری کشور تحمیل کند و ما شاهد ظهور  نیروهایی خوب از این نسل هستیم  و امید است بتوان از اندیشه‌های آنان  در چرخه مدیریتی کشور استفاده کرد.

انتهای پیام 

نظر شما