شناسهٔ خبر: 57440600 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بلژیک با چهار امتیاز از جام جهانی حذف شد

نسل طلایی در انتظار پرتاب تخم مرغ!

تیم ملی بلژیک در شرایطی که اصلا تورنمنت خوبی را سپری نکرد، وداع زودهنگامی با رقابت های جام جهانی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بیش از یک دهه است که نسل طلایی و فوق‌العاده تیم ملی بلژیک از نظر نام و شهرت، در رده ملی در کنار یکدیگر بازی کرده و تقریبا به هیچ موفقیتی دست پیدا نمی کنند. ستاره هایی چون تیبو کورتوا، یان فرتونگن، توبی آلدروایرد، کوین دی بروین، یان کاراسکو، ادن هازارد، روملو لوکاکو و ... در سال های اخیر تقریبا بازیکنان ثابت تیم ملی بلژیک را تشکیل داده اند. هر کدام از این بازیکنان در رده باشگاهی به موفقیت های بزرگی دست یافته و برای خود نامی دست پا کرده اند، اما در عرصه ملی همه چیز متفاوت است.

تیم ملی بلژیک در شرایطی پای به جام جهانی 2022 قطر گذاشت که به نظر می رسید این بار این ستاره های باتجربه در گروهی نه چندان دشوار، می توانند بالاخره به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند. اما جام با نمایش متوسط و برتری دشوار با یک گل برابر کانادا شروع شد و تیم روبرتو مارتینز خوش شانس بود که تیبو کورتوا پنالتی آلفونسو دیویس را مهار کرد.

اما در دومین گام، تیم ملی بلژیک برابر مراکش به میدان رفت و علیرغم ارائه نمایشی قابل قبول در نیمه اول، در 45 دقیقه دوم مغلوب اشتباهات تیبو کورتوا شده و شکست غیرمنتظره 0-2 را متحمل شدند. امشب نیز آنها در سومین دیدار فرصت خوبی برای کسب برتری و صعود به دور بعد داشتند، اما به نظر روملو لوکاکو یک تنه جلوی موفقیت آنها را گرفت.

ستاره مصدوم تیم ملی بلژیک که ابتدای فصل را نیز از دست داده بود، در نیمه دوم وارد میدان شد و چند فرصت طلایی و فوق‌العاده را از دست داد تا در نهایت تساوی بدون گل، آنها را خیلی زود راهی بروکسل کند. لوکاکو حتی یک بار نیز توپ را به تیرک دروازه زد، اما موقعیت‌سوزی‌های فراموش نشدنی این بازیکن در نهایت منجر به حذف تیم ملی بلژیک از جام جهانی شد.

در دوره ای که بارها اخباری در مورد درگیری شدید بازیکنان این تیم به گوش رسید و از همان بازی نخست این از هم گسیختگی در ترکیب آنها بارز بود، حذف زودهنگام نصیب این تیم شد. در نهایت به نظر می رسد روزهای پایانی این نسل طلایی تیم ملی بلژیک فرا رسیده و صعود به نیمه نهایی جام جهانی 2018، تنها دستاورد قابل توجه آنها زیر نظر مارک ویلموتس و در ادامه روبرتو مارتینز باشد.

نظر شما