شناسهٔ خبر: 57440493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با آن نیم روز طولانی زهرا به ایستگاه آخر رسید

شامگاه امشب (۱۰ آذرماه)سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با معرفی برترین ها به ایستگاه آخر رسید و نمایش آن نیمروز طولانی زهرا به جشنواره منطقه ای تئاتر فجر راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۱۰ آذرماه) سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با معرفی برترین ها به ایستگاه آخر رسید.

 

گفتنی است؛ هیئت داوران پس از بازبینی ۴ اثر راه یافته به بخش نهایی سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، نمایش آن نیم روز طولانی زهرا را به عنوان برترین اثر انتخاب کرده و این اثر به جشنواره منطقه ای تئاتر فجر راه یافت.

 

طبق نظر هیئت داوران در بخش نمایشنامه، نمایشنامه سگ کشی روی خط مرزی به نویسندگی هانیه رئیسی و روح‌الله اسکندری از قلعه گنج رتبه دوم نمایشنامه نویسی را کسب کردند، رتبه سوم نویسندگی به طور مشترک به نمایشنامه آن نیمروز طولانی زهرا نوشته لیلا میرزایی از قلعه گنج و نمایشنامه ناخدا عبدو به نویسندگی محمود اصغری از فاریاب تعلق گرفت.
 
در بخش بازیگری، به طور مشترک محسن طالبی فرد و علیرضا بازیگر برای ایفای نقش در نمایش آن نیمروز طولانی زهرا از قلعه‌گنج حائز رتبه دوم بازیگری مرد شدند،  رتبه سوم بازگیری به طور مشترک به محمدعلی خانگاه برای ایفای نقش در نمایش سگ کشی روی خط مرزی از قلعه‌گنج و حمید رضا خرمی برای ایفای نقش در نمایش آن نیمروز طولانی زهرا از قلعه گنج و محمود اصغری برای نمایش ناخدا عبدو از فاریاب تعلق گرفت.
 
 ام البنین محمدی برای ایفای نقش در نمایش آن نیمروز طولانی زهرا از قلعه‌گنج رتبه دوم بخش بازیگری زن را از آن خود کرد و همچنین به طور مشترک پریماه شکفته و ام البنین افتخاری برای ایفای نقش در نمایش کشتی حیوانات از جیرفت رتبه سوم بازگیری زن را کسب کردند.
 
رتبه دوم طراحی صحنه به نصرت محمدرضا خانی برای طراحی صحنه نمایش کشتی حیوانات تعلق گرفت و امین نیک خو و ام البنین تشت زر برای نمایش سرکشی روی خط مرزی از قلعه‌گنج حائز رتبه سوم طراحی صحنه  شدند.
 
 همچنین هیئت داوران برای طراحی صحنه نمایش آن نیمروز طولانی زهرا از علیرضا بازیگر و خانم ام البنین محمدی توریگی تقدیر به عمل آورد و در بخش طراحی لباس رتبه اول و دوم به ام البنین محمدی توریگی برای نمایش آن نیمروز زهرا از قلعه گنج تعلق گرفت و در این بخش داوران از علی چتر زرین برای طراحی صحنه نمایش ناخدا تقدیر کردند.
 
داوران در بخش های طراحی بروشور، طراحی نور و موسیقی هیچ نمایشی را شایسته تقدیر ندانستند.
 
در بخش کارگردانی رتبه دوم به ام البنین محمدی توریگی برای کارگردانی نمایش آن نیمروز طولانی زهرا از قلعه گنج و رتبه سوم نیز به مرضیه چمک برای کارگردانی نمایش سگ کشی روی خط مرزی از قلعه‌گنج تعلق گرفت.
پایان پیام/586

نظر شما