شناسهٔ خبر: 57440371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

بازدید وزیر اقتصاد از پایانه مرزی میلك منطقه سیستان

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی به همراه هیاتی از این وزارتخانه صبح روز پنجشنبه وارد شهرستان زابل شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شادا، وزیر اقتصاد در این سفر از پایانه مرزی میلک منطقه سیستان دیدن کرد و از نزدیک مشکلات و مسائل پایانه مرزی با افغانستان را مورد بررسی قرار داد.

پایانه و بازارچه مرزی میلک شهرستان هیرمند در ۳۴۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.

به گفته مدیر پایانه مرزی میلک هیرمند؛ در این پایانه مرزی ۱۸۰ شرکت بین المللی و ۲ شرکت سواری در حال فعالیتند و حدود یک‌هزار نفر در این مرز مشغول بکار هستند.

مصطفی ضیایی اظهارداشت: عمده کالاهایی که از پایانه مرزی میلک به کشور افغانستان ترانزیت می شود لوازم یدکی خودرو و کالاهای صادراتی شامل؛فرآورده های لبنیاتی، میوه و تروبار،فرآورده های نفتی،برف و سیمان است.

وی بیان کرد: در بخش مسافربری با تدابیر و رایزنی‌هایی که شده مجوز اتوبوس،تاکسی و ون برای این مرز گرفته شد که این امر باعث افزایش مسافربری و تردد حمل ناوگان مسافربری در مرز میلک شده است.

مدیر پایانه مرزی میلک هیرمند افزود: در این شهرستان مرزی ۲ بازارچه فعال وجود دارد که بازارچه گمشاد در شمال و بازارچه میلک در جنوب این منطقه قرار دارد.

شرکت در شورای اداری سیستان و بلوچستان در زابل و بازدید از منطقه آزاد سیستان از مهمترین برنامه‌های وزیر امور اقتصاد و دارایی در منطقه سیستان است.

احسان خاندوزی همچنین شرکت در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، نشست با استاندار سیستان و بلوچستان و حضور در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی از مهمترین برنامه های وزیر امور اقتصاد و دارایی به زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان است.

نظر شما