شناسهٔ خبر: 57440029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازدید خبرنگاران از روند اجرای پروژه‌های شهرداری بندرعباس+ تصاویر

جمعی از خبرنگاران استان به‌همراه شهردار، اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری بندرعباس بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، شهردار بندرعباس به‌همراه جمعی از اعضای شورای شهر، معاونین و مدیران شهرداری و خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی سطح شهر بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات پروژه‌ها و پیشرفت فیزیکی آنها قرار گرفتند.

در این بازدید شهردار و معاونان وی به تشریح آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های مرتبط با حوزه شهری پرداختند، بازدید از پروژه مهرگان بندرعباس، اجرای فاز دوم پروژه بلوار ساحلی شرق شهر و احداث پل پیامبر اعظم(ص) از جمله مهم‌ترین پروژه‌ها بود.

شهردار در این بازدید اعلام کرد برای تکمیل فاز دوم بلوار ساحلی به 350 میلیارد تومان بودجه نیاز است، مهدی نوبانی همچنین از تلاش برای رفع مشکل حمل‌ونقل عمومی شهر بندرعباس با خرید چندین دستگاه ون و اتوبوس خبرداد.

بلوار ساحلی شرق بندرعباس به 350میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این بازدید در تشریح پروژه‌های عمرانی شهرداری بندرعباس اظهار داشت: در یک‌سال اخیر پروژه‌هایی به‌ارزش 206 میلیارد‌ تومان، افتتاح شده و به بهره‌‌برداری رسیده‌ است  و در زمان حاضر نیز قریب به 845 میلیارد‌ تومان پروژه در شهر بندرعباس در دست احداث قرار دارد که تکمیل پروژه‌های ناتمام از اولویت‌های شهرداری بندرعباس بوده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری بندرعباس، بلوار ساحل شرقی بندرعباس است که تقریباً بزرگترین بلوار ساحلی کشور است که دارای 110 متر عرض، 2 بلوار 14متری، 6 متر پیاده‌رو و لاین دوچرخه‌سواری است و  در سه فاز طراحی شده است که فاز اول آن به‌طول 4.2 کیلومتر در 6 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار بندرعباس با ابراز اینکه اجرای فاز دوم پروژه بلوار ساحلی شرق بندرعباس به 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، با درخواست از استاندار هرمزگان جهت مساعدت در اجرای این پروژه‌، گفت: بهره‌برداری از پروژه بلوار ساحلی بندرعباس، مسیر بندرعباس به میناب را  کوتاه‌تر خواهد کرد و موجب تسهیل در تردد شهروندان می‌شود.

مهدی نوبانی احداث پل پیامبر اعظم(ص) را دیگر طرح مهم شهرداری بندرعباس دانست و تأکید کرد: این پل بلوار شهید رجایی را به آزادراه شهید رجایی متصل می‌کند که در حدود یک سال و نیم پیش‌ِرو به بهره‌برداری خواهد رسید و موجب تسهیل تردد و جلوگیری از ترافیک در غرب بندرعباس می‌شود.

شهردار بندرعباس بیان کرد: پروژه مهرگان بندرعباس حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هنوز احداث عرشه آن باقی مانده است و برای این پروژه قرارداد یک‌سال‌ونیمه منعقد شده است.

وی راجع به مشکلات حمل‌ونقل عمومی شهر بندرعباس اظهار داشت: 10 دستگاه اتوبوس اسکانیا و 14 دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل، مجموعاً 24 دستگاه که سال گذشته خریداری شد؛ قول داده شد تا آخر سال جاری به شهرداری واگذار شود و هفته گذشته 50 دستگاه ون جدید با پرداخت مبلغی خریداری کردیم که بالغ بر 75 درصد سهم یارانه دولتی و 25 درصد معادل 22 میلیارد تومان سهم شهرداری بندرعباس است همچنین استاندار هرمزگان قول 600 دستگاه تاکسی را در قالب تسهیلات به شهرداری بندرعباس داده بودند تا بدین وسیله 300 دستگاه نوسازی و 300 دستگاه خریداری شود.

نوبانی زیباسازی ساحل را جزو اولویت‌های شهرداری بندرعباس دانست و گفت: بزرگترین حوضچه خشک (فواره) برای بازی کودکان در بندرعباس در حال طراحی است همچنین با توجه به اینکه بندرعباس به‌عنوان شهر خلاق از طرف یونسکو انتخاب شده است، فضایی بزرگ و دائمی با احداث 30 غرفه برای کارآفرینان در حوزه صنایع دستی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/864/.+

نظر شما