شناسهٔ خبر: 57439827 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

کارشناس لبنانی: کی‌روش توجهی به جوانان نداشت

کارشناس فوتبال در گفت و گو با تلویزیون المیادین لبنان از شکست تیم ملی در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی و از دست رفتن فرصت صعود به مرحله دوم رقابت ها اظهار تاسف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد جواد پاینده مدیر روابط عمومی سابق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با شبکه المیادین به زبان عربی ابتدا در خصوص دیدار ایران برابر آمریکا گفت: واقعا حیف شد ، بهترین فرصت را برای صعود از دست دادیم. در اولین جام جهانی که در خاورمیانه برگزار می شود ، در گروهی که واقعا گروه سختی نبود و شانس صعود داشتیم با استراتژی های نادرست نتیجه را واگذار کردیم. بعد از شش دوره حضور در جام جهانی اینبار می توان گفت فوتبال دوستان به صعود از مرحله گروهی امیدوار بودند اما در نهایت این اتفاق نیافتاد.

پاینده اضافه کرد: ما در دو بازی ابتدایی شاهد دو نمایش متفاوت از تیم ملی بودیم ، در مسابقه اول برابر انگلستان ترسیدیم ، در زمین خودمان فقط به دنبال دفاع از دروازه بودیم ، اعتماد به نفس لازم در تیم دیده نمی شد و با اشتباهات متعدد در نهایت بدترین شکست خودمان در تاریخ را تجربه کردیم. در بازی دوم شجاع شدیم ، با اعتماد به نفس ، اشتباهات کمتر و نمایش هجومی به دروازه حریف نزدیک شدیم ، گل زدیم و در نهایت ۳ امتیاز ارزشمند را به دست آوردیم.

این روزنامه نگار ادامه داد: متاسفانه در بازی سوم مقابل آمریکا باز هم استراتژی ما دفاعی بود. طبیعی بود که آمریکا نمایش هجومی تری داشته باشد و تیم ما برای صعود به یک تساوی نیاز داشت اما تمرکز در زمین خودمان موجب شد هیچ موقعیتی روی دروازه حریف در نیمه اول خلق نکنیم و حتی نمی توانستیم با پرس مناسب بازیسازی تیم حریف را دچار مشکل کنیم. ما توپ ، زمین و فرصت های لازم را در اختیار حریفمان گذاشتیم، ترسو بازی کردیم و طبیعی بود که در نهایت به خواسته خودشان هم رسیدند ، گل برتری را وارد دروازه کردند و این نتیجه را حفظ کردند.

مدیر روابط عمومی سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوال خبرنگاری لبنانی پیرامون ترکیب تیم ملی در این جام و حضور محدود بازیکنان شاغل در لیگ ایران گفت: متاسفانه تیم ما در این دوره پیرترین تیم جام بود و البته پیرترین تیم تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی با میانگین حدود ۲۹ سال. کی روش به همان ترکیب جام ۲۰۱۸ اعتماد کرد ، بازیکنانی که در آن دوره قطعا بهترین نفرات ما بودند اما حالا و با گذشت چهار سال در همان شرایط و آمادگی قرار نداشتند و بدون شک بازیکنان جوان تری در لیگ ما بودند که می توانستند تیم ملی را در جام جهانی کمک کنند.

وی در پایان تاکید کرد: کی روش توجهی به لیگ ما نداشت و ترکیب اصلی تیم ملی بیش از هر چیز با حضور بازیکنان قدیمی و با تجربه همچنین لژیونرها شکل گرفته بود. در نهایت امیدوارم تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت های آسیا با ترکیبی جوان تر حاضر شود و در ادوار آتی جام های جهانی هم بتواند طلسم صعود به مرحله بعدی را بشکند.

نظر شما