شناسهٔ خبر: 57439811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

۱۴ شبکه تخصصی تشکل‌ها و سمن‌های جوانان کشور تشکیل می‌شود

زنجان-مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۴ شبکه تخصصی تشکل ها و سمن های جوانان در سراسر کشور و در موضوعات کلان تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی کامل نواب روز پنج شنبه در دومین رویداد همنا که به میزبانی استان زنجان گفت: با بیان اینکه رویکرد اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان توسعه کمی و کیفی سمن ها است عنوان کرد: سمن ها و تشکل ها به جهت شناختی و کاری و مهارتی باید تقویت شوند و یکی از اقدامات در این راستا شبکه سازی فعالیت های آن هاست.

وی افزود: برنامه ریزی شده است ۱۴ شبکه تخصصی تشکل ها و سمن های جوانان در سراسر کشور و در موضوعات کلان تشکیل شود که ۳۱ استان کشور حداقل در یک موضوع دبیرخانه استانی خواهند داشت.

کامل نواب با اشاره به اینکه اگر سمن ها با حوزه فعالیتی مشترک تشکیل شبکه دهند با تبادل اطلاعات و کمک به هم رشد کرده و موفقیت های چشمگیری حاصل خواهد شد از برگزاری انتخابات دبیران شبکه ها در تاریخ ۱۲ تا ۱۷ آذر ماه خبر داد و افزود: جوانانی که در خود توانمندی این کار را می بینند نامزد انتخابات شوند.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان اظهار داشت: باید در زمینه گسترش کمی و کیفی سمن ها و تشکل های مردم نهاد نیز همچون دیگر عرصه ها با سرعت بالا و جهادی فعالیت صورت گیرد تا در این زمینه قدرتمند شویم و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کامل نواب همچنین با اشاره به اینکه در موضوعات بین الملل نیز فعال هستیم، افزود: شبیه سازی اجلاس وزرای میراث فرهنگی از جمله این فعالیت ها بود که انجام شد و تمرینی برای مشارکت های بین المللی بود.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: شبکه سازی برای فعالیت های همگرای جوانان تحت عنوان جهاد تبیین سعی در کیفی سازی فعالیت های جوانان دارد.

نواب کامل با اشاره به اینکه مجموع فعالیت های تشکل ها در کشور به نسبت جمعیت ۸۰ میلیونی کم است، افزود: وزارت ورزش و جوانان در راستای حمایت از توسعه ی تشکل ها و برای اینکه همه جوانان در گروه های مختلف بتوانند از ظرفیت های موجود در این وزارت بهره مند شوند دوره های آموزشی و توانمند سازی از جمله رویداد هم افزایی همنا، دوره های حمایت از طرح ها و ایده های جوانان در قالب شورای دائم استانی و ملی و دیگر برنامه ها را برگزار می کند تا عدالت اجتماعی برقرار شود.

وی اظهار داشت: یکی از مأموریت های وزارت ورزش و جوانان صدور مجوز و نظارت بر فعالیت سمن ها بوده و توانمند سازی فراگیر جوانان تشکلی نیز از دیگر مأموریت های این وزارت است.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه هر چه سن فعالیت و مشارکت اجتماعی پایین تر باشد منطق اصولی در زمینه بیشتر رعایت شده است، گفت: دانش آموزان پس از اتمام دوران دبیرستان باید وارد محیط فعالیت داوطلبانه مشارکت های اجتماعی شوند و در پایان این مقطع و با کسب مهارت ها و آموزش های لازم و به نوعی کارورزی وارد محیط کسب و کار می شوند.

نظر شما