شناسهٔ خبر: 57439627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد؛

قرآن مخالف ایجاد دوقطبی در جامعه

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن ما را از ایجاد دو قطبی در جامعه منع کرده است، گفت: رسانه‌ها امید را به جامعه تزریق کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه با جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین که به همت بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تبیین یکی از مهم‌ترین رسالت‌های رسانه‌ها محسوب می‌شود. تبیین دو نوع است که یکی از عرصه‌های آن تبیین مبنایی و دیگری تبیین میدانی است.

وی ادامه داد: خطبه‌های نماز جمعه باید این چنین باشد، برای مثال خطبه اول تبیین مبنایی و خطبه دوم تبیین میدانی باشد، یعنی بیاییم مسائل روز را بیان کنیم، باید مسائلی که جامعه ما درگیر آن است و مردم ما باید در جریان آن‌ها باشند را بیان کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در هر دو عرصه تبیین مبنایی و میدانی رسانه‌ها نقش دارند، شاید در تبیین مبنایی هر رسانه‌ای نتواند کارش را انجام دهد، تخصص آن را نداشته باشند اما در تبیین میدانی اغلب رسانه‌ها می‌توانند مؤثر باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: دشمن‌شناسی نیز یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت است، رسانه باید خودش روشن باشد و مردم را روشن کند که دشمن فقط ادعای تمدن می‌کند.

وی تصریح کرد: اختلاف‌افکنی، فحاشی و چاقوکشی از جمله چیزهایی است که مدعیان تمدن به آن دامن می‌زنند، در شبکه‌های بیگانه ساخت کوکتل مولوتف را آموزش می‌دادند، نحوه آتش‌زدن را آموزش می‌دادند، این‌ها تمدن دشمن ما بود، فرهنگ مدعیان تمدن این بود.

رسانه‌ها امید را به جامعه تزریق کنند

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها امیدبخشی در جامعه است، بیان کرد: رسانه‌ها باید امیدوار باشند و امید را به جامعه تزریق کنند، رسانه باید هنر و قدرت تزریق امید به جامعه را داشته باشد، ما زمینه‌های بسیاری برای افزایش امید در جامعه داریم و باید به خوبی از سوی رسانه‌ها تبیین شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت عدل، حق و قانون در کنار یکدیگر افزود: اگر مثلث عدل، حق و قانون نباشد، هر کدام این‌ها به صورت مجزا نتیجه‌بخش نیستند، باید این سه ضلع مثلث در کنار هم باشند تا موفق شویم و این مهم کلام رهبری است.

وی عنوان کرد: خداوند در آیه ۵۸ سوره نساء فرمودند امانت‌ها را به صاحبانشان برگردانید، وقتی می‌خواهید قانون را اجرا کنید با عدالت اجرا کنید، یعنی قانون باید در راستای عدالت و برای عدالت باشد.

قرآن مخالف ایجاد دوقطبی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رصد عملکرد مسئولان وظیفه رسانه است، بنده در زمان تودیع یکی از مسئولان بحث بازگرداندن امانات به بیت‌المال را مطرح کردم درحالی‌که طرح این موضوعات رسالت اهل رسانه است و نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: ریشه اعتماد از عمود و عماد است، مردم ستون خیمه نظام و انقلاب هستند، برخی تلاش می‌کنند این ستون را از بین ببرند و آن را آتش بزنند، آن‌هایی که اعتماد مردم را به آتش کشیدند به مراتب پست‌تر و پلیدتر از کسانی هستند که سطل زباله آتش می‌زنند.

قرآن ما را از ایجاد دو قطبی در جامعه منع کرده است

وی اظهار کرد: زمینه‌سازی برای رشد و ایجاد انگیزه در مردم کار رسانه‌هاست، اگر رسانه کار خود را درست انجام ندهد، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و دیگران باید آمرانه با مردم حرف بزنند، درحالی‌که با آمرانه صحبت کردن کاری از پیش نمی‌رود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ما برای ارتباط گرفتن مؤمنین مسجد را داریم، در نماز صفوف کنار هم می‌نشینیم و درد هم را می‌پرسیم، اگر یک نفر غایب بود دیگران از حال او می‌پرسند، نماز جمعه را برای فریادهای عدالت‌خواهی، ولایت‌مدارانه و دلسوزانه داریم و باید از آن‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باید از ایجاد دو قطبی بین باحجاب و بدحجاب پرهیز شود، این غلط است، قرآن ما را از دو قطبی‌سازی منع کرده است، اگر ما بدحجاب‌ها را فرزند خودمان ندانیم و مقابل خودمان قرار دهیم دیگر حق نداریم از هدایت حرف بزنیم.

نظر شما