شناسهٔ خبر: 57439582 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

شرکت خودروسازی بورگوارد ورشکست شد

autonews pandaily

صاحب‌خبر -

شرکت خودروسازی بورگوارد ورشکست شد. دادگاه چین با درخواست انحلال و ورشکستگی شرکت چینی-آلمانی Borgward موافقت کرد.

بورگوارد به عنوان یکی از برندهای قدیمی آلمان و اروپا محسوب می‌شود که فعالیت خود را در سال 1919 آغاز کرد و با تولید خودروهای لوکس توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند. این خودروساز پس از مدتی حتی به تولید خودروهای اقتصادی‌تر نیز روی آورد، اما به تدریج حضور رقبای سرسخت‌تر باعث شد تا این شرکت افت شدیدی را تجربه کند.

این شرکت در سال 2008 طرح احیای خود را در دستور کار خود قرار داد و با عرضه خودروهای BX5 و BX7 تصمیم گرفت تا بار دیگر سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد. بورگوارد برای احیای مجدد از سرمایه‌گذاری‌های چینی‌ها استفاده کرد تا با تاسیس گروه صنعتی بورگوارد بتواند تا سال 2022 حدود 10 محصول جدید را روانه بازار کند، اما برنامه‌های این شرکت به سرانجام نرسید و این خودروساز قدیمی اروپا به صورت رسمی از ورشکستگی خود خبر داد.

جزئیات ورشکستگی بورگوارد

بورگوارد بورگوارد

اطلاعیه‌های مالی چین حاکی از آن است که دادگاه با درخواست انحلال و ورشکستگی شرکت آلمانی-چینی بورگوارد در چین موافقت کرده است. در واقع میزان بدهی‌های انباشته این شرکت طی سال‌های گذشته از میزان دارایی‌های آن بیشتر شده و به همین دلیل حتی با دارایی‌های بورگوارد نیز نمی‌توان بدهی‌های این شرکت را تسویه کرد. از این رو این شرکت به شکل رسمی ورشکستگی خود را اعلام کرده و اکنون نیز با این درخواست موافقت شده است.

گفتنی است این برای دومین بار است که شرکت بورگوارد در تاریخ خود ورشکسته می‌شود؛ چرا که این خودروساز با وجود اینکه در اوج فعالیت خود حدود 1 میلیون خودرو را تولید و به بازار عرضه می‌کرد، اما در سال 1961 میلادی با مشکلاتی مالی مواجه شد و به ناچار درخواست ورشکستگی خود را به ثبت رساند.

شرکت فوتون در سال 2014 برای احیای برند بورگوارد سرمایه‌گذاری 5 میلیون یورویی را انجام داد که نتیجه آن تاسیس شرکت Borgward Beijing در سال 2016 در چین بود. این شرکت جدید در ابتدا تولید مدل BX7 را در دستور کار قرار داد و توانست آمار فروش بالایی را نیز به ثبت برساند؛ اما پس از مدتی تامین قطعات و خدمات پس از فروش ضعیف آن باعث شد تا فروش آن کاهش پیدا کند. مدل BX5 نیز در بازار بزرگ چین موفق ظاهر نشد.

برچسب‌ها:

نظر شما