شناسهٔ خبر: 57439308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج:

کنگره‌های شهدا حرکتی امیدآفرین در مقابل جنگ نرم دشمنان است

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: برپایی کنگره‌های شهدا در استان‌های مختلف حرکتی ارزشمند و امیدآفرین در مقابل جنگ نرم دشمنان این نظام است.

صاحب‌خبر -

 سردار عبدالرضا آزادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در آیین تجلیل از خادمین کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام گفت: برپایی این کنگره انصافا حرکتی بزرگ، مبتکرانه و تاثیرگذار بود که با سخنان پر مغز و پرمعنای رهبر معظم انقلاب همراه و توام شد و افتخاری بر افتخارات مردمان این استان افزود.

وی افزود: بدون شک برگزاری کنگره شهدا را نباید پایانی برای پاسداشت شهیدان والامقام دانست، چراکه این حرکت باید به فرآیندی مستمر و همیشگی برای زنده نگه داشتن مرام شهیدان تبدیل شده و هیچگاه نباید متوقف شود.

وی مطرح کرد: یاد شهیدان باید زنده و پیام شهدا منتقل شود و زبان هنر بهترین شیوه برای این منظور است، باید تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق این امر را به میدان بیاوریم.

وی بیان کرد: امروز برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، بلکه حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهدا است، تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی گفت: امید عامل و نیروی محرکه هر حرکت و فعالیتی است و اگر آن را از ملت‌ها بگیرند، بدون شک مستکبران بر آن‌ها مستولی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌های شهدا در استان‌های مختلف اظهار داشت: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب هر پنج سال یکبار این کنگره‌ها برگزار شود، استان ایلام نیز باید از هم اکنون خود را برای کنگره دوم در سال ۱۴۰۶ آماده کند.

وی مطرح کرد: تدوین نقشه راه و استفاده از هیات اندیشه ورز در برپایی کنگره‌های شهدا باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: سرگذشت پژوهی شهدا بویژه شهدای دوران دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد و بانک آثار، اسناد و سوژه‌های شهدا نیز گردآوری شود تا از این طریق بتوان آثار فاخر از جمله کتاب و فیلم‌های سینمایی تولید کرد.

وی همچنین بر ایجاد نمایشگاه و غرفه دائمی کتاب دفاع مقدس در بهترین نقاط شهر‌ها برای اثربخشی هرچه بیشتر آن‌ها تاکید کرد.

نظر شما