شناسهٔ خبر: 57438918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

حرکت گمیشان برای تولید ۲۰هزار تنی میگو/ استقبال از سرمایه‌گذاران بومی

رامین بشرویه

مدیرکل شیلات استان گلستان از حرکت گمیشان به سمت تولید ۲۰ هزار تنی میگو خبر داد و گفت: در جذب سرمایه‌گذار اولویت را به بومیان اختصاص داده‌ایم.

صاحب‌خبر -

اسماعیل جباری عصر امروز در آیین شکرگزاری و جشن برداشت میگو که با حضور "سیدحسین حسینی" معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در شهرستان گمیشان برگزار شد، اظهار کرد: تولید بیش از سه هزار تن میگو در سال‌جاری با اشتغالزایی پایدار و موقف برای حدود دو هزار نفر در مراکز عمل‌آوری و بسته‌بندی از اتفاقاتی بسیار مهم در جهش تولید این محصول بود که در چند مرحله با کمبود کارگر مواجه شدیم.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه امسال برای گسترش پرورش میگو ۱۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت، ادامه داد: از این رقم ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس گمیشان در نظر گرفته شده است.

وی اختصاص هفت میلیارد ریال برای طرح پرورش ماهی در قفس توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: حدود ۲۵ سال است که به‌روی صنعت پرورش میگو در شهرستان گمیشان کار می‌شود و اکنون بر مرحله‌ای رسیده‌ایم تا به سمت گسترش مزارع تا ۱۰ هزار هکتار برای برداشت ۲۰ هزار تن حرکت کنیم.

جباری همکاری دستگاه‌های مرتبط در توسعه پرورش آبزیان در استان گلستان به ویژه شهرستان گمیشان را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا فرهنگ مصرف آبزیان در جامعه به ویژه در استان گلستان نهادینه شود.

وی پیگیری صادرات میگو را از مهمترین برنامه‌های پیش‌رو عنوان کرد و گفت: برای اولین بار شرکت هاناصنعت در شهرک صنعتی گمیشان توانست مرکز عمل‌آوری راه‌اندازی و ۹۷۰ تن میگو را برای صادرات بسته‌بندی کند.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه در سال‌جاری هفت مرکز عمل‌آوری در استان فعال شد، تصریح کرد: شهرستان گمیشان علاوه بر پرورش میگو، ظرفیت‌های بسیاری خوبی در پرورش ماهیان استخوانی و سایر آبزیان در قفس با استفاده از آب شور دارد که می‌تواند شرایط اشتغال جوانان را ایجاد کند.

وی عدم اعطای تسهیلات بانکی را مهمترین مشکل پیش‌روی توسعه صنعت آبزی‌پروری گلستان دانست و با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم دغدغه‌ها کم شود، توضیح داد: شرایط خوبی را برای توسعه این صنعت در گمیشان، بندرترکمن و سایر مناطق داریم و در جذب سرمایه‌گذار اولویت را به سرمایه‌گذاران بومی اختصاص داده‌ایم.

گفتنی‌است، همزمان با برگزاری آیین شکرگزاری و جشن برداشت میگو، جشنواره طبخ این آبزی توسط اداره شیلات استان گلستان با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گمیشان برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما