شناسهٔ خبر: 57437219 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پنج فایده بی‌نظیر دارچین

دارچین یکی از ادویه‌های محبوب در دنیا محسوب می‌شود که اتفاقا فواید زیادی برای سلامت بدن هم دارد.

صاحب‌خبر -

ایرن مهرگان: در این مطلب به پنج مورد از فواید مهم دارچین می‌پردازیم:

۱. دیابت نوع ۲ را مدیریت کنید
شاید شگفت‌انگیزترین و هیجان‌انگیزترین مزیت مصرف روزانه دارچین تأثیر آن بر دیابت نوع ۲ باشد. این ادویه می‌تواند با کاهش فشار خون و بهبود حساسیت به انسولین به مدیریت این وضعیت کمک کند.

۲. کمک به بهبود آکنه
دارچین می‌تواند عملکرد باکتری‌های مولد آکنه را متوقف کند. برای تهیه یک ماسک آکنه با بوی عالی، کافی است ۳ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس آن را بشویید و از شادابی صورت خود لذت ببرید.

۳.کاهش التهاب
سینامالدئید ترکیبی باورنکردنی است که به دارچین بو و طعم می‌دهد و همچنین می‌تواند تورم را کاهش داده و از جمع شدن پلاکت‌های خون به هم جلوگیری کند. ویژگی‌های ضد التهابی آن به همین جا ختم نمی‌شود - همچنین می‌تواند برخی از مواد مرتبط با رشد غیرطبیعی سلول را مسدود کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

۴.افزایش سرعت رشد مو
در حالی که هیچ مطالعه قطعی وجود ندارد، برخی از دانشمندان اصرار دارند که دارچین می‌تواند به رشد مو کمک کند. این کار با تشویق جریان خون به فولیکول‌های مو(افزایش گردش خون مورد نیاز موهای شما برای رشد) انجام می شود.

طرز تهیه: ۱ قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و حدود یک فنجان روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. آن را روی پوست سر خود بمالید، اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند، سپس از یک شامپوی ملایم برای شستشوی آن استفاده کنید.

پنج فایده بی‌نظیر دارچین

۵.کاهش سرعت پیر شدن پوست
با بالا رفتن سن، کلاژن و الاستین کمتری در بدن تولید می‌شود، اینها پروتئین‌هایی هستند که به صافی و لطافت پوست کمک می‌کنند. سازندگان لوسیون‌ها و کرم‌ها ادعا می‌کنند که به افزایش تولید این پروتئین‌ها کمک می‌کنند، اما عصاره دارچین ممکن است بدون کمک مواد شیمیایی اضافی این کار را انجام دهد.

منبع: besthealthmag

4747

برچسب‌ها:

نظر شما