شناسهٔ خبر: 57435403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آخرین دست‌وپا زدن آمریکا برای فرار از نظم نوین جهانی با آشوب داخلی در چین و روسیه همزمان با ایران

این روزها اتفاقاتی مشابه اغتشاشات داخلی ایران با همان الگو و روش در چین و روسیه در حال وقوع است، که نشان دهنده یکی بودن عامل همه این اتفاقات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ در روزهای اخیر شهرهایی در چین و روسیه دستخوش ناآرامی‌های داخلی بود. التهاباتی نظیر اغتشاشات دو سه ماه اخیر در کشور ما.

بعد از شکست پروژه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا از طریق اغتشاشات داخلی، همین روند در چین و روسیه در حال پیگیری است با همان الگوی به آشوب کشیدن ایران یعنی با بیرون آمدن مردم، آموزش ساخت کوکتول مولوتوف در فضای مجازی، نفرت پراکنی سلبریتی‌ها، فعال شدن رسانه‌های معاند و غیره.

البته آن جا نه گشت ارشاد وجود دارد، نه حجاب اجباری است، نه مانند ایران سال‌ها تحریم‌های ظالمانه‌ای وجود داشته که مردم در تنگناهای اقتصادی بسر ببرند، بلکه آن جا شعارهای بومی خودشان را به کار بسته‌اند.

بله باور می‌کنیم خیلی اتفاقی همزمان ایران، روسیه و چین درگیر آشوب داخلی شده‌اند، آن هم با یک الگو و اصلاً هم این وسط آمریکا و غرب که دشمن این سه کشور متحد است نقشی ندارند!

فراموش نمی‌کنیم رهبر عزیز انقلاب فرمودند نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است. طبیعی است ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا و کشورهای اروپایی تا می‌توانند دست و پا می‌زنند این اتفاق که قطعاً بی‌ربط به شکل‌گیری اتحاد ایران، روسیه و چین نیست، رخ ندهد، اما این وعده را کسی داده است که هر آن چه وعده داده محقق شده است.

چند سالی هست که استراتژیست‌ها و اندیشمندان داخلی و خارجی اظهار کرده‌اند که پایان آمریکا فرا رسیده است و حتی در سطوح بین المللی گفتگوها نه بر سر نگه داشتن آمریکا بلکه بر سر قدرت یا قدرت‌های جهانی بعد از آمریکا است.

با بررسی اوضاع آمریکا از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره این مسأله بسیار روشن است و چیزی نیست که نیاز به بررسی‌های عمیق و پیچیده‌ای داشته باشد منتها مردم جهان نمایی از آمریکا را مشاهده می‌کنند که قدرت رسانه‌ای در اختیار او می‌خواهند و حقیقت آمریکا آن چیزی نیست که در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود.

نه تنها آمریکا بلکه همان طور که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرموده‌اند کل جهان درگیر یک نظم نوین خواهد شد و آن چه از شواهد و قراین برمی‌آید به شکل باورنکردنی برخی از کشورهای پیشرفته دنیا نیز دستخوش تحولات خواهند شد که یک نمونه آن که اکنون نیز قراینی از این تحولات و گاه فروپاشی‌ها در آن مشخص است ژاپن می‌باشد.

آمریکایی که امروز آن قدر رو به افول رفته که دیگر نه تنها ایران بلکه کوبا و ونزوئلا و یمن هم در برابرش ایستادند و پوزه اش را به خاک مالیدند، وقتی می‌بیند در عرصه‌های سخت قادر به شکست دشمنان خود نیست ناجوانمردانه به عرصه نرم و جنگ نیابتی روی آورده است از طریق قدرت جریان سازی شدید رسانه‌ای که در اختیار دارد.

البته جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است با روش‌های مختلف مبارزاتی آمریکا آشنا شده و انواع و اقسام تهدیدات شیطان بزرگ را چشیده است و البته در همه موارد بر این دشمن دون چیره شده است هرچند شاید در ظاهر این استعمارگر بزرگ موفقیت‌های کوچک و سطحی نیز به دست آورده باشد.

آمریکا و هم پیمانانش که استکبار جهانی را تشکیل می‌دهند در تلاش هستند با ایجاد اغتشاش داخلی در روسیه، چین و ایران علاوه بر سرگرم کردن این سه قدرت بزرگ به مسائل داخلی خود و تغافل از تحولات جهانی و گسترش محدوده جغرافیایی متحد خود، روابط بین المللی بین این سه قدرت جهانی و منطقه‌ای را در جهت مقابل منافع آمریکا قرار دارد تضعیف کرده و از به وجود امدن فرصتی برای رویارویی جدی با آمریکا پیشگیری کند.

این رویدادها در برهه‌ای تاریخ در حال رخ دادن است که هنوز تایتانیک آمریکایی به صخره برخورد نکرده است و تنها از فاصله‌ای نه چندان دور برخورد غیرقابل اجتناب این کشتی با کوه یخ به چشم می‌خورد و طبیعتاً هر چه به این برخورد که بدون شک به غرق شدن تایتانیک می‌انجامد نزدیک تر شویم دست و پا زدن ناخدای کشتی برای بقا را بیشتر خواهیم دید. ناخدایی که حاضر است همه جهان را قربانی کند تا خودش غرق نشود و اگر بنا بر غرق شدنش شد، می‌خواهد همه جهان را با خود به زیر آب ببرد.

حتی شاید به سر ناخدا بزند اتفاقی ساختگی را رقم بزند تا برای مدتی لااقل مردم حواسشان پرت شود تا بتواند راهی برای نجات خود بیابد، مانند توقفی که جهان طی دو سال با شیوع کرونا داشت، شاید پاندومی دیگری با ویروسی کشنده‌تر و خطرناک‌تر از کرونا بتواند این هدف ناخدای ستمکار را تحقق ببخشد.

شاید هم این شوک از نوعی دیگر باشد مانند افشای اطلاعات شخصی تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی که در سرورهای شرکت‌های بزرگ آمریکایی همچون متا از زندگی روزمره مردم و روابط و مناسبات ایشان در پروفایل شخصی شان نگهداری می‌شده است.

هر چه هست، بدیهی است آمریکا در حال رفتن به زیر آب است و باید منتظر هر اتفاقی در آینده‌ای نزدیک بود و خود را برای این وقایع آماده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما