شناسهٔ خبر: 57433999 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای مزدوران سعودی در یمن علیه جنبش انصار الله و ایران

سخنگوی مزدوران ائتلاف سعودی در یمن ادعا کرد جنبش انصارالله با حمایت ایران برای حمله به تأسیسات نفتی در کنترل این مزدوران آماده می‌شود.

صاحب‌خبر -

سخنگوی مزدوران ائتلاف سعودی در یمن ضمن اتهام زنی به ایران درباره آنچه آماده شدن جنبش انصارالله برای حمله به تأسیسات نفتی در کنترل این مزدوران خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، عبده مجلی ادعا کرد: حوثی‌ها با حمایت سپاه پاسداران ایران برای حملات جدید به بنادر و تأسیسات نفتی آماده می‌شوند.

مجلی در ادامه مدعی شد: این حملات، نقض آشکار قوانین بین المللی انسانی است. پدافند هوایی نیرو‌های مسلح، با حملات تروریستی شبه نظامیان تروریست الحوثی به بندر نفتی الضبه در استان حضرموت مقابله کرد. پدافند هوایی ما توانست سه پهپاد را رهگیری و سرنگون کند. یک پهپاد به سکوی صادرات نفت در بندر اصابت کرد که خساراتی بر جای گذاشت.

پیش از این «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های مسلح یمن یک نفتکش را که قصد داشت به بندر الضبه نزدیک شود، مجبور کردند از این بندر خارج شود. این بندر تحت اشغال مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد. 

شایان ذکر است این دومین حمله به بندر نفتی الضبه و سومین حمله به بنادر تحت کنترل دولت مورد حمایت عربستان در یمن است. خبرنگار المیادین در صنعا نیز پیشتر تایید کرده بود که اخباری مبنی بر اینکه کشتی مذکور بدون بارگیری این بندر نفتی را ترک کرده، وجود دارد.

 استان حضرموت، بزرگترین تولیدکننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

 

نظر شما