شناسهٔ خبر: 57433167 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جام جهانی 2022؛

از درخشش فوق العاده شزنی مقابل آرژانتین تا حذف مکزیک در مرحله گروهی پس از 44 سال

صاحب‌خبر -
از درخشش فوق العاده شزنی مقابل آرژانتین تا حذف مکزیک در مرحله گروهی پس از 44 سال
خبرگزاری آریا- لهستان به لطف تنها یک گل خورده کم‌تر نسبت به مکزیک، برای اولین بار از سال 1986 به مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی رسید.
به گزارش آریا، لهستان با وجود شکست 2-0 مقابل آرژانتین در بازی پایانی مرحله گروهی، موفق شد جواز حضور در دور حذفی جام جهانی را به دست آورد. امتیازات لهستان و مکزیک در عدد 4 مساوی شد اما عقاب‌های شرق اروپا به لطف فقط یک تفاضل گل بهتر (0)، موفق به حذف مکزیک شدند.
بدون شک وویچک شزنی، دروازه‌بان 31 ساله یوونتوس نقش اول صعود لهستان از مرحله گروهی را ایفا کردند. پیش از شروع جام جهانی همه روبرت لواندوفسکی، کاپیتان باتجربه لهستانی‌ها و امید اصلی گلزنی‌شان را تعیین‌کننده‌ترین بازیکن این تیم می‌دانستند. لواندوفسکی مقابل عربستان سعودی، یک گل و یک پاس گل ثبت کرد اما شزنی نقش سرنوشت‌سازتری نسبت به او ایفا کرد. 
شزنی در مسابقه برابر عربستان، پنالتی سالم الدوساری را مهار کرد تا برای دومین بازی متوالی، دروازه تیمش را بسته نگه دارد و امشب هم بهترین بازیکن نمایش ضعیف تیمش مقابل آرژانتین بود. شزنی در نیمه اول، پنالتی لیونل مسی را مهار کرد و غیر از آن پنالتی، 8 مهار دیگر هم ثبت کرد که همگی در محوطه جریمه بودند. xG به سوی چارچوب دروازه شزنی، 3.09 بود که او فقط دو گل دریافت کرد و مانع ورود 1.09 xG بیش‌تر از حد انتظار به دروازه‌اش شد. اگر این مهارهای شزنی نبود، ممکن بود لهستان با تفاضل گل پایین‌تر به جای مکزیک حسرت بخورد. 

- عربستان یک رکورد منفی را در تاریخ جام جهانی به ثبت رساند. نام تیم هروه رنار به عنوان یکی از خشن‌ترین تیم‌های جام جهانی در اسناد تاریخی فوتبال ثبت می‌شود. بازیکنان عربستان سعودی در جریان شکست دو بر یک مقابل مکزیک، شش بار با کارت زرد مایکل اولیور، داور مطرح انگلیسی جریمه شدند. به گزارش اوپتا، عربستان سعودی با دریافت 13 کارت زرد در سه مسابقه مرحله گروهی جام جهانی 2022، رکورد منفی بیشترین میزان کارت زرد در مرحله گروهی یک دوره جام جهانی را به نام خود کرد. 

- مکزیکی‌ها پس از هشت دوره متوالی، نتوانستند به یک‌هشتم نهایی جام جهانی برسند. سوپرگل لوییس چاوس به عربستان سعودی و پیروزی دو بر یک مکزیکی‌ها مقابل عربستان سعودی باعث نشد آن‌ها مجوز حضور در یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 را کسب کنند. مکزیک با 4 امتیاز و به علت تفاضل گل کم‌تر نسبت به لهستان، نتوانست از گروه C جام جهانی قطر صعود کند. به گزارش اوپتا، این برای نخستین بار طی 44 سال اخیر است که مکزیک موفق به صعود از مرحله گروهی جام جهانی نمی‌شود. آخرین بار در جام جهانی 1978 آرژانتین بود که مکزیک در مرحله گروهی حذف شد. 
مکزیک سهمیه حضور در جام جهانی 1982 را کسب نکرد، در جام جهانی 1986 که خودش میزبان بود به یک‌چهارم نهایی رسید و به علت استفاده از بازیکن دارای صغر سن از حضور در جام جهانی 1990 محروم شد. از جام جهانی 1994 تا به امروز، مکزیک برای هشت دوره متوالی از مرحله گروهی جام جهانی صعود کرد و البته در هشت دوره در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد. این روند، پس از 32 سال به پایان رسید. 

- مکزیک پس از 44 سال در مرحله گروهی جام جهانی حذف شد و پیروزی 2-1 مقابل عربستان سعودی برای صعود به یک‌هشتم نهایی کافی نبود. از ماه‌های گذشته تاکنون، انتقادات زیادی به تاتا مارتینو سرمربی آرژانتینی مکزیک وارد بوده است. تیم تاتا مارتینو، یک نمایش شجاعانه و سراسر حمله را مقابل عربستان ارائه داد اما بخت با آن‌ها یار نبود. آمار و ارقام نشان می‌دهد تیم ملی مکزیک در مسابقه با عربستان، بیشترین شوت در چارچوب و بیشترین میزان xG خود در تاریخ جام جهانی را ثبت کرده است. مکزیک در این بازی، 26 شوت زد که 11 تای آن در چارچوب قرار داشتند و xG تولید شده با این شوت‌ها، 2.1 بود اما این بازی تهاجمی، نتوانست گل‌های بیشتری برای سه‌رنگ‌ها به ارمغان بیاورد و آن‌ها با یک تفاضل گل کم‌تر نسبت به لهستان حذف شدند.






نظر شما