شناسهٔ خبر: 57425287 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

تصویرسازی تاریک و ناامیدکننده از وضعیت کشور برای نسل جوان

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: آموزش و پرورش امری حاکمیتی و سیاست گذاری و حکمرانی بر عهده حاکمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزازی سلامت، احمد محمودزاده در جمع مدیران مدارس و مراکز غیر دولتی بندرعباس، ضمن تاکید بر اینکه دشمن از تسلط ایران در منطقه آشفته است، بیان کرد: دشمن خواهان عزت و استقلال ما نیست. تصویرسازی غلط و تاریک و ناامید کننده از وضعیت کشور برای نسل جوان و نوجوان درحال انجام است و تصویرسازی سفید و آرمانی از وضعیت دیگر کشورها ارائه داده می‌شود، مخصوصا از فرصت فضای مجازی دراین سال‌ها استفاده شده و آموزش و پرورش به ویژه معلمان نقش محوری و مرجعیت در این امور را باید ایفا کنند همان گونه که درهشت سال دفاع مقدس این اتفاق افتاد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی تصریح کرد: توطئه همه جانبه‌ای این روزها اتفاق می افتد واین توطئه های ترکیبی در کنار توطئه‌های اقتصادی وامنیتی درحال انجام است . امروز روی ایران قوی حساسیت وجود دارد و برای آن برنامه ریزی می شود واین مساله به دلیل قوی بودن نظام است.

وی گفت: آموزش وپرورش امری حاکمیتی است یعنی حکمرانی آن در دولت اتفاق می‌افتد و واگذاری سیاست گذاری وحکمرانی به غیر ممنوع است.

محمودزاده انتظار از نظام جمهوری اسلامی ایران را تامین نیروی انسانی خوب جهت تداوم انقلاب اسلامی و گسترش و تعمیق حرکت‎های انقلابی و جهادی دانست و افزود: اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مدارس را مدنظر قرار دادیم و به دنبال برش‎های مدرسه‎ای، منطقه‌ای و استانی هستیم. با اجرای مهندسی کیفیت و سند تحول در مدارس غیردولتی رویکردهای آموزشی و پرورشی ما مشخص می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‎های مردمی گفت: در سند راهبردی سازمان سه برنامه جدی داریم که محورهای سازمان در تدوین برنامه‎ها است و عبارتند از اجرای برنامه‎های تقنینی یا قانون گذاری، اجرای برنامه‎های مدیریتی، اجرای برنامه‎های مشترک با همکاری سایر معاونت‎ها.

وی ادامه داد: مدرسه‎ای که فقط آموزش محور باشد و تنها سنجه آن کنکور باشد ملاک ما نیست، به دنبال مدارس کیفی در حوزه آموزش وپرورش هستیم. مدارس غیردولتی کشور متناسب با رویکرد تقویت ساحت‎های شش‎گانه سند تحول بنیادین به ویژه ساحت "اعتقادی، عبادی و اخلاقی" و با هدف توسعه مشارکت‎های همگانی و برقراری عدالت آموزشی و تربیتی رتبه بندی می‎شود و این شاخص‎ها موثر در میزان شهریه هستند. باید برنامه‎های کیفی درمدارس غیردولتی داشته باشیم واین مدارس پیشتاز باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اعتقاد داریم همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش آفرینی کنند و با استفاده از ایده‎های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

نظر شما