شناسهٔ خبر: 57422336 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۸ دمنوش گیاهی برای کاهش علائم دوران قاعدگی

صاحب‌خبر -

مجله دیجی کالا: بیشتر خانم‌ها در دوران پریود، به ویژه در روزهای اول،‌ نمی‌توانند روال عادی زندگی خود را در پیش بگیرند. دلیل این موضوع می‌تواند هم دردهای جسمی و انقباضات رحم باشد و هم به‌هم‌ریختگی خلقی و حساس‌تر شدن آن‌ها نسبت به مسائل مختلف. دمنوش‌های گیاهی یکی از بهترین راه حل‌ها برای پاسخ به ناراحتی‌های این دوره است. در این مقاله،‌ بهترین دمنوش‌های دوران قاعدگی را به شما معرفی کرده‌ و خواص هر کدام را توضیح دادیم.

۱. دمنوش آویشن

دمنوش آویشن یک داروی بی‌ضرر برای تنظیم قاعدگی و کاهش درد است. نوشیدن این دمنوش به شما کمک می‌کند تا به مبارزه با دردها و گرفتگی‌های دوران قاعدگی بروید. همچنین آویشن به خاطر داشتن ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C باعث تقویت سلامت جسمی‌تان نیز می‌شود. اگر از نفخ شکم در دوران پریود شکایت دارید،‌ حتماً این دمنوش را امتحان کنید.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه یکی از بهترین دمنوش‌های دوران قاعدگی است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر در دوران پریود، گرفتگی‌ها و انقباضات دردناکی را تجربه می‌کنید، بابونه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. همچنین این دمنوش برای افرادی که با علائم جسمی و روانی سندرم پیش از قاعدگی یا PMS دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مفید است.

۳. دمنوش زنجبیل

یکی از مشکلاتی که بعضی از افراد در دوران پریود به آن دچار می‌شوند، حالت تهوع‌های طولانی یا مقطعی است. دمنوش زنجبیل بهترین راه حل برای رفع این حالت تهوع است. همچنین زنجبیل مانند یک مسکن قوی عمل می‌کند و می‌تواند تا حد زیادی از دردها و انقباضات رحم جلوگیری کند. علاوه بر این،‌ اگر می‌خواهید زودتر پریود شوید، مصرف دمنوش زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

توجه داشته باشید که در صورتی که داری غلظت خون،‌ دیابت و فشار هستید، از نوشیدن دمنوش زنجبیل خودداری کنید.

۴. دمنوش گل گاوزبان

اگر در هنگام پریود یا قبل از آن، دچار استرس می‌شوید و خلقتان به هم می‌ریزد، گل گاوزبان، یکی از بهترین دمنوش‌های دوران قاعدگی برای شماست. با این که همه‌ی ما این گیاه را تنها با همین خاصیت یعنی آرامش‌بخش بودن می‌شناسیم،‌ اما دمنوش گل گاوزبان باعث کاهش درد و انقباضات رحم نیز می‌شود. همچنین نوشیدن این دمنوش به دفع سریع‌تر لخته‌های خون هم کمک می‌کند.

۵. دمنوش رازیانه

رازیانه به گیاهی برای تنظیم هورمون‌های زنانه معروف است. دمنوش رازیانه مانند یک مسکن قوی عمل می‌کند و شما را از دردها و گرفتگی‌های قاعدگی نجات می‌دهد. همچنین مصرف رازیانه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تنظیم سیکل قاعدگی داشته باشد. نوشیدن این دمنوش برای درمان کیست تخمدان نیز مفید است.

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از اندازه‌ی دمنوش رازیانه، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و نباید بیشتر از دو لیوان در روز از این دمنوش بنوشید.

۶. دمنوش اسطوخودوس

گاهی به‌هم‌ریختگی خلقی می‌تواند از دردهای جسمی نیز آزاردهنده‌تر باشد و مانع از انجام کارهای عادی و روزمره شود. با نوشیدن دمنوش اسطوخودوس،‌ تا حد ممکن به روتین زندگی خود بازگردید. همچنین این دمنوش باعث بهبود مشکلات گوارشی و نفخ شکم نیز می‌شود. افرادی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند، بهتر است از نوشیدن این دمنوش خودداری کنند.

۷. دمنوش زعفران

زعفران، اسمی که برای همه‌ی ما آشناست،‌ با نام گیاه قاعده‌آور نیز شناخته می‌شود. اگر سیکل پریودتان به هم خورده است یا به هر دلیلی می‌خواهید زمان آن را کمی جلو بیندازید،‌ دمنوش زعفران یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای این کار است. این دمنوش به خاطر وجود آهن، برای افرادی که کم‌خونی دارند نیز مفید است. مصرف دمنوش زعفران برای بیماران قلبی و عروقی توصیه نمی‌شود.

۸. دمنوش زیره

زیره یکی از بهترین دمنوش‌های دوران قاعدگی است که می‌تواند به شما کمک کند، پریود راحت‌تری را پشت سر بگذارید. اگر خونریزی زیاد در این دوره آزارتان می‌دهد، دمنوش زیره راه حل مناسبی برای کاهش مقدار آن است. با استفاده از این دمنوش می‌توانید میزان درد خود را تا حد زیادی کم کنید و کارهای روزانه‌ی خود را انجام دهید.

پ

برچسب‌ها:

نظر شما