شناسهٔ خبر: 57411969 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرمربی آمریکا: به تیمم افتخار می‌کنم

سرمربی آمریکا به تمجید از نمایش شاگردانش مقابل ایران پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا بعد از پیروزی برابر ایران و صعود به مرحله یک هشتم نهایی، اظهارکرد: به بازیکنانم افتخار می‌کنم. در نیمه اول نشان دادیم چه توانمندی‌هایی داریم و توانایی فوتبالی‌مان را به نمایش گذاشتیم. در نیمه دوم انگیزه بالای‌مان را نشان دادیم.

سرمربی تیم ملی آمریکا درباره مصدومیت پولیشیچ ستاره گلزن تیمش، گفت: خبر تازه‌ای ندارم ولی چیزهای خیلی خوبی نمی‌توانم درباره مصدومیت او بگویم. با این حال منتظر می‌مانیم تا ببینیم شرایط چگونه پیش خواهد رفت و ارزیابی نهایی چگونه خواهد بود؟

او همچنین در نشست خبری بعد از این بازی گفت: تا حدی زیادی روی بازی متمرکز بودیم و در طی بازی شروع خوبی داشتیم. به ویژه در نیمه اول خوب بودیم. بازی‌ای بود که به آن خیلی افتخار می‌کنم چون تلاش و مقاومت زیادی از خودمان نشان دادیم و توانستیم برد را حفظ کنیم. به تیم ملی کشورمان افتخار می‌کنم.

سرمربی تیم ملی آمریکا درباره گلزنی پولیشیچ و اینکه چه وضعیتی بعد از مصدومیت دارد؟ گفت: یک ضربه به شکمش خورد اما زخمی نشد. با این حال او را راهی بیمارستان کردیم.

وی گفت: ما منتظر فرصتی برای گلزنی بودیم. توانستیم در عقب، وسط و جلو متمرکز کار کردیم و به گل رسیدیم. ما در بازی با انگلیس و ولز هم این طور کار کردیم.

سرمربی تیم ملی آمریکا در پاسخ به این سوال که تیمش چقدر می‌تواند در این مسابقات پیش برود؟ گفت: هدف ما این بود که در مرحله گروهی موفق شویم و به مرحله دوم برویم. در این زمینه هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. باید بازی به بازی پیش برویم. بازی بعدی ما با هلند است و تمرکز اصلی ما روی آن خواهد بود. شما می‌دانید که این یک افتخار است که در مرحله حذفی حضور داشته باشیم. باید تلاش کنیم که کنار هم متحد بمانیم و از تجربه‌ای که کسب می‌کنیم لذت ببریم.

برهالتر گفت: خیلی‌ها در آمریکا به تماشای این بازی پرداختند و گزارشگران آمریکایی هم تعریف خواهند کرد. به نظر می‌رسد تیم ما و فوتبال ما بر اساس عملکردمان شکل می‌گیرد و می‌بینید که این گروه چقدر متحد بودند و چقدر بازدهی در این بازی‌ها داشتند. فکر می‌کنم این روحیه آمریکایی است. مردم قدردان بازیکنانم هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا درباره اینکه تصمیماتش در ۱۰ دقیقه پایانی بر چه اساسی شکل گرفت و اینکه ایران هم توپ‌های بلندی به روی دروازه تیمش فرستاد گفت: وقتی ۱-۵-۴ بازی می‌کنید خیلی سخت است که در جلو بازی کنید. ما تصمیم گرفتیم با این سیستم بازی کنیم چرا که ایران می‌خواست توپ‌های زیادی را به سمت دروازه ما بفرستد و می‌خواستیم با این کار جلوی حملات ایران را بگیریم. باید این کار را انجام می‌دادیم.

برهالتر درباره عقب‌نشینی ایران در نیمه اول و بستن فضاها و اینکه تیمش چه حدی از صبر را باید نشان می‌داد؟ گفت: در آن زمان ایران مشکل داشت که با سرعت با ما بازی کند. ما سعی کردیم پویا باشیم و دفاع و حمله ما در تمام جهات خوب عمل کرد. وینگرها و بازیکنان کناری ما هم خیلی خوب همدیگر را کنترل کردند و انتقال را ایجاد کردند و موفق شدیم. برایم مساله زمان مهم بود. نتیجه صفر – صفر باعث صعود ایران می‌شد و لازم بود که در جهت گلزنی تلاش کنیم.

او درباره اینکه چقدر از داشتن تیم جوانش که موفق شده، هیجان زده است و چقدر فکر می‌کند تیمش مقابل بهترین تیم‌های دنیا بازی کند؟ گفت: این افتخاری برای ماست. در موقعیتی هستیم که مایل هستیم پیش برویم. امیدواریم خودمان را مجددا آماده کنیم و به بازی با تیم بعدی بپردازیم که مربی خوبی دارند (لوییس فان‌خال سرمربی هلند) و موفق هستند و باید ایده‌ای پیدا کنیم که موفق شویم.

برهالتر درباره پیروزی تیمش در این دیدار با توجه به فضای موجود میان ایران و آمریکا گفت: نگران این صداها نبودم. بیشتر به آماده کردن تیم فکر کردم. به سال ۱۹۹۸ اشاره کردید که تیم ما آمادگی بازی با ایران را نداشت اما امروز مشخص بود که چقدر به خودمان باور داشتیم و در جهت مبارزه تلاش کردیم. هیچ وقت نمی‌دانید که علی‌رغم عملکرد خودتان نتیجه چه می‌شود. امروز تلاش زیادی کردیم.

او درباره اینکه ریسک پولیشیچ برای گلزنی و به خطر انداختن جان خود برای گلزنی چه چیزی به او می گوید؟ گفت: پولیشیچ آسیبی از ناحیه شکم دید و روحیه بالایی دارد. باید با او صحبت کنم. پولیشیچ مانند یک صخره است. به محض اینکه توپ در دسترس است، او با کمال قدت وارد می‌شود. امروز مقابل ایران و قبلا برای چلسی این گل‌ها را زده است.

برهالتر درباره اینکه چطور ۹ بازیکن تیم او در سه بازی متوالی بازی کردند ولی خسته به نظر نمی‌آمدند؟ اظهار کرد: این افراد واقعا آماده بودند. فکر می‌کنم بازیکنانم خوب عمل کردند و انجام این بازی بعد از دیدار با انگلیس کار راحتی نیست. من فکر می‌کنم که ما یک مقدار مشکل داشتیم اما با استفاده از علم ورزش، عملکرد خوبی نشان دادیم. با توجه به علوم ورزشی، توانستیم توان افراد را بازیابی کنیم.

نظر شما