شناسهٔ خبر: 57411766 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

کی‌روش بهترین تیم ایران را حذف کرد/ آمریکا خیلی حرفه‌ای‌تر از ما بود/ تیمی که دفاع می‌کند محکوم به باخت است

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: متاسفانه ما در این دیدار باز هم مثل مسابقه اول به تاکتیک اشتباهی که سرمربی تیم ملی با دفاع محض اتخاذ کرده بود باختیم و حذف شدیم.

صاحب‌خبر -

سعید مراغه چیان، بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره مصاف تیم ملی ایران مقابل آمریکا اظهار داشت: باعث تاسف بود که در نیمه اول کاملاً شاهد بازی یکطرفه تیم ملی آمریکا مقابل تیم کشورمان بودیم. حریف ما در اکثر دقایق صاحب توپ و میدان بود و تنها در معدود دقایقی بازیکنان ایران در حین دفع توپ وارد نیمه زمین حریف می‌شدند.

وی اضافه کرد: در این دیدارهافبک‌های ما به هیچ عنوان مهاجمان را خوب تغذیه نکردند و در این زمینه سردار آزمون و مهدی طارمی آن جلو مترصد دریافت توپ بودند ولی توپ به آنها نمی‌رسید.

پیشکسوت فوتبال ملی کشورمان گفت: آمریکا در نیمه اول کاملاً تیم برتر میدان بود و اجازه هیچ کاری را به بازیکنان خط حمله وهافبک ما نمی‌داد. آنها پرس خودشان را از جلو شروع کرده بودند ولی ما در نیمه خودمان منتظر حضور آنها ایستاده بودیم که این بدترین نوع دفاع است. همیشه می‌گویند بهترین دفاع حمله است، کاری که ما در بازی با ولز انجام دادیم و نتیجه اش را هم دیدیم اما مقابل آمریکا فقط دفاع می‌کردیم و به همین خاطر، گل هم خوردیم.

مراغه چیان درباره حضور بیرانوند در ترکیب اصلی تیم ملی گفت: نمی‌دانم چرا حسینی در این دیدار بازی نکرد! او در بازی قبل خیلی خوب ظاهر شده بود. بیرانوند از ناحیه بینی مشکل داشت ولی به هر حال بیرانوند کار خاصی نکرد که اگر حسینی بود نمی‌توانست آن را انجام بدهد. ضمن اینکه روی گلی که در پایان نیمه اول آفساید اعلام شد اگر حسینی بود توپ را می‌گرفت و نمی‌گذاشت گل شود.

کی‌روش بهترین تیم ایران را حذف کرد/ آمریکا خیلی حرفه‌ای تر از ما بود/ تیمی که دفاع می‌کند محکوم به باخت است

وی درباره عملکرد تیم ملی در نیمه دوم توضیح داد: متاسفانه ما وقتی به خودمان آمدیم که دیگر دیر شده بود. بازیکنان حرفه‌ای تیم آمریکا که اکثرشان در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند به خوبی کار دفاعی را بلد بودند.

بازیکن قدیمی‌تیم ملی خاطرنشان کرد: سرمربی تیم آمریکا در نیمه دوم مدافعان با تجربه اش را به زمین آورد تا بازی را نگه دارد و از تک گل زده شان دفاع کند. در نقطه مقابل ما خیلی دیر به خودمان آمدیم و نیروهای تهاجمی‌مان را وقتی به زمین فرستادیم که دیگر کاری از دست بچه‌ها بر نمی‌آمد.

وی اضافه کرد: جای تعجب بود که چرا ابوالفضل جلالی، بازیکنی با این جوانی، طراوت و انرژی که قدرت حمل توپ هم داشت و ارسال‌های خوبی هم انجام می‌داد، در دو بازی قبل و همین بازی نیمکت‌نشین بود! ما دیدیم زمانی که جلالی به میدان آمد تا چه اندازه نسبت به حاج صفی و یا میلاد محمدی عملکرد تهاجمی‌تری داشت.

کی‌روش بهترین تیم ایران را حذف کرد/ آمریکا خیلی حرفه‌ای تر از ما بود/ تیمی که دفاع می‌کند محکوم به باخت است

مراغه چیان ضمن ابراز تاسف بابت حذف تیم ملی تصریح کرد: متاسفانه ما در این جام به خاطر عملکرد تکراری سرمربی تیم ملی ایران آقای کارلوس کی‌روش دو باخت دادیم. چون در بازی ولز بچه‌ها تقریباً خودشان بودند اما در دیدار اول و سوم ما فقط دفاع کردیم و دیدیم که دفاع کردن چقدر به ضرر ماست. دفاع کردن در این جام به قیمت خداحافظی زودهنگام تیمی‌بود که شاید بهترین تیم همه این سال‌های اخیر ایران بود و می‌توانست به دور بعد برسد.

نظر شما