شناسهٔ خبر: 57411466 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه اعلام کرد:

زمان تولید خودرو اقتصادی و نقش بورس کالا در کاهش زیان ایران خودرو و سایپا

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان با اعلام نقش بورس کالا در کاهش زیان ایران خودرو و سایپا، گفت: خودرو اقتصادی تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه ایران دهمین خودروساز دنیا در میزان تولید است به فارس گفت: خودرو اقتصادی تا پایان سال 1402 تولید خواهد شد و مقرر است قطعات این خودرو بدون واسطه در اختیار خودروساز قرار گیرد تا همه استانداردها را برآورده کند و با قیمتی تولید شود که خرید آن برای اقشار کم درآمد امکان پذیر باشد.

یکی از مشکلات اساسی قطعه سازان، کمبود منابع مالی است. با توجه به قیمت فعلی خودرو، تامین مالی همواره برای خودروسازان به سختی امکان پذیر بوده و همین موضوع موجب ضرر و زیان خودروسازان می‌شود تا دائما در پرداخت مطالبات قطعه سازان نیز با کمبود مالی مواجه باشند.

از راه های جلوگیری ضرر و زیان خودروسازان عرضه خودرو در بورس کالا است که هم خودروساز می تواند محصول را با قیمتی بالاتری عرضه کند و هم خریدار می تواند با قیمتی کمتر از بازار خریداری کند.

مطالبات معوق قطعه سازان اکنون به بیش از 50 هزار میلیارد تومان رسیده و مقرر شده خودروسازان در ابتدا مطالبات قطعه سازان ضعیف تر و قطعه سازانی که از 120 روز پیش تاکنون وجهی از خودروسازان دریافت نکردند پرداخت شود تا مشکلی برای ادامه فعالیت به وجود نیاید.

تحریم واردات خودروهای فرانسوی تاثیری در واردات قطعات این خودروها ندارد زیرا واردات این قطعات تحریم نشده و پیش از این در ایران تولید می شد. در رابطه با تولید خودروی مشترک بین ایران و روسیه نیز این مسئله در حال بررسی بوده و امید است به زودی عملیاتی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما