شناسهٔ خبر: 57411375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر بنیاد مسکن کنگان و عسلویه خبر داد:

صدور سند مالکیت ۲۲۰ هکتار از اراضی کنگان و عسلویه

مژده پاینده

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان و عسلویه گفت: سند مالکیت ۲۲۰ هکتار از اراضی در این شهرستان‌ها گرفته شده است و اکنون مشکل تعرض به اراضی دولتی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

مهدی احمدی‌منفرد شامگاه سه‌شنبه ۸ آذر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: سند مالکیت ۲۲۰ هکتار از اراضی در شهرستان‌های کنگان و عسلویه گرفته شده است، این اراضی بیشتر واگذاری‌های بنیاد مسکن در سالهای گذشته بوده است که اکنون مشکل تعرض به اراضی دولتی برای آنها وجود ندارد.

وی در خصوص صدور اسناد اراضی مستثنیات روستایی و شهری توضیح داد: شهرستان کنگان ۵۰۰ سهمیه داشت که موفق شدیم پرونده‌هایشان را به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال کنیم و خوشبختانه تعداد زیادی به مرحله عالیه رسیده‌اند. تا پایان سال برای همه موارد سند صادر می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان با بیان اینکه در سطح شهرستان سه پروژه مسکن شهری فعال است، تصریح کرد: نخست، پروژه ۵۰۴ واحدی است که در دو فاز با همکاری ۴۳۰ متقاضی موثر که آورده داشته‌اند در حال انجام است. 

احمدی‌منفرد با بیان اینکه همه پروژه های سطح شهرستان کنگان فعال هستند، تاکید کرد: اگر چه آورده مردم با کندی پرداخت می‌شود اما نگذاشته‌ایم که پروژه‌ای در این شهرستان تعطیل شود، باید توجه داشت که توان ما هم محدود است.

وی با اشاره به دومین پروژه فعال مسکن شهری در شهرستان کنگان گفت: فاز اول پروژه ۸۲ واحدی این شهرستان اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و امیدواریم دهه فجر افتتاح شوند. همچنین فاز دوم این پروژه در دهه حساب ۱۰۰ یعنی ۲۱ فروردین افتتاح می‌شود. سومین پروژه نیز ۸۰ واحدی در شهر بنک است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان با بیان اینکه میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۷۴ درصد است، ادامه داد: در شهرستان کنگان مقاوم سازی ۶۸ درصد و در عسلویه ۷۲ درصد است.

احمدی‌منفرد با بیان اینکه هفت روستا در شهرستان کنگان وجود دارد، عنوان کرد: یک مورد از این روستاها زیر ۲۰ خانوار و مابقی بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

به گفته وی، طرح هادی در همه روستاهای شهرستان کنگان با ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی اجرا شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کنگان با بیان اینکه هشت پروژه فعال در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: سه پروژه نیز تمام شده است و در دهه فجر افتتاح خواهد شد. مجموع اعتبارات این پروژه‌ها ۱۱ میلیارد تومان از محل مسئولیتهای اجتماعی نفت بوده است.

احمدی‌منفرد عنوان کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات داخلی در قالب قیر رایگان در اختیار دهیاری‌ها و ۲ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات مناطق محروم برای روستاهای شهرستان کنگان تخصیص داده شده که هنوز ابلاغ نشده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما