شناسهٔ خبر: 57411256 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کارشناس خودرو:

پرونده واردات خودرو آنقدر طولانی شده که اصل واردات زیر سوال رفته است

بابک صدرایی گفت: پرونده واردات خودرو به قدری با بهانه‌های مختلف طولانی شده است که اصل واردات را زیر سوال برده است.

صاحب‌خبر -

بابک صدرایی، کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، علت تاخیر‌های اختصاص ارز واردات خودرو را بهانه‌ویی وزارت صمت خواند و گفت: پرونده واردات خودرو به قدری با بهانه‌های مختلف طولانی شده است که اصل واردات را زیر سوال برده است و این سوال را مطرح می‌کند که آیا در شرایط فعلی باید یک میلیارد یورو از منابع ارزی را صرف واردات خودرو کرد؟ این گمان می‌رود که این رفتار‌ها بهانه‌های قابل توجیه دولت برای عقب انداختن واردات خودرو باشد.

وی افزود: متاسفانه هر فعالیت اقتصادی در کشور ما امکان ایجاد رانت را دارد. امروز نیز هر تصمیمی درباره‌ خودرو گرفته شود مشکلاتی نیز در پی دارد. تصمیم دولت در باره‌ی واردات خودرو نیز امکان ایجاد رانت را دارد، اما این موضوع اجتناب پذیر است. در حال حاضر دولت این سیاست را اتخاذ کرده است که خودرو را به وسیله شرکت‌هایی وارد کند که امکان ارائه خدمات و توان سرویس دهی داشته باشند، اما متاسفانه این تصمیم برای شرکت‌های قدرتمند انحصار و رانت ایجاد می‌کند.

صدرایی درباره قیمت خودرو نیز گفت: وزارت صمت بر مبنای رفتار‌های احساسی قصد دارد که قیمت را پایین نگه دارد، اما واقعیت‌های اقتصادی افزایش قیمت ارز را نشان می‌دهد که بدون شک قیمت خودرو را افزایش خواهد داد.

این کارشناس خودرو در مورد فروش هایما با قیمت پایه در بورس نیز گفت: به گمان من این تعداد خودرو به صورت محدود عرضه شد تا بازار این محصول گرم شده و بازارسازی شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظر شما