شناسهٔ خبر: 57411067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فلسطین؛ از شهادت ۵ نفر تا پرواز گسترده جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان غزه

با اعلام شهادت یک جوان فلسطینی دیگر در کرانه باختری شمار شهدای فلسطینی در کمتر از ۲۴ ساعت به پنج نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در روستای المغیر در شمال شرقی رام الله در مرکز کرانه باختری از ناحیه سینه مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسید، تا پنجمین شهید فلسطینی در کمتر از 24 ساعت لقب بگیرد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز به 207 نفر رسید که 153 نفر از آنها در کرانه باختری و 52 نفر در نوار غزه به شهادت رسیدند.

به اعتراف نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، سال 2022 خونین‌‌ترین سال از سال سال 2004 به بعد در فلسطین اشغالی است.

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی خبر دادند، جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی از بامداد امروز آسمان نوار غزه را ترک نکرده‌اند.

به گفته رسانه‌های فلسطینی، هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ارتفاعی کم در حریم هوایی نوار غزه در پرواز بوده و صدای انفجار از نقاط مختلف نوار غزه به ویژه از فراز دریای غزه که این هواپیماها در آن مشغول پرواز هستند، به گوش می‌رسد.

به گفته شاهدان، هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی مشغول پرتاب بمب‌های منور بر فراز دریای رفح واقع در جنوب نوار غزه هستند.

در این بین رسانه‌های عبری زبان اعتراف کردند، سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل همچنان برای یافتن سرنخی از مجریان عملیات دو زمانه در قدس که هفته گذشته رخ داد، در سردرگمی به سر می برند.

خبرنگار نظامی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرد: نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیل همچنان جستجوی گسترده خود را برای یافتن سرنخی از مجریان عملیاتی که حدود هفت روز پیش انجام شد، ادامه می‌دهند اما تا به امروز در این امر ناکام مانده‌اند.

این در حالی است که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه ادعا کرد یک فلسطینی را که مظنون به دخالت در  عملیات دو زمانه قدس است در محله الطور قدس بازداشت کرده است.

در همین راستا خبرنگار شبکه 14 رژیم صهیونیستی هم خبر داد، نیروهای امنیتی این رژیم موج گسترده‌ای از بازداشت‌ها را در قدس در دستورکار دارند شاید بتوانند از این طریق به سرنخی از مجریان عملیات قدس برسند.

انتهای پیام/*

نظر شما