شناسهٔ خبر: 57408581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس:

با اولویت قراردادن منویات رهبری از گذرگاه فتنه‌ها عبور خواهیم کرد

سردار «کوشکی» گفت: باید راه‌هایی را که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند در اولویت قرار دهیم تا از گذرگاه‌های فتنه‌انگیزی دشمن بار دیگر عبور کنیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از فارس، سردار «سعید کوشکی‌جهرمی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، در مراسم یادواره شهدا که در دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار شد، با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر کشور اظهار داشت: باید راه‌هایی را که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند در اولویت قرار دهیم تا از گذرگاه‌های فتنه‌انگیزی دشمن بار دیگر عبور کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ابتدا با بیان اینکه امروز در میانه یک جنگ جهانی چهارم تمام عیار قرار گرفته‌ایم افزود: سلاح و ابزار اصلی دشمن در این کارزار، شبهه، شایعه و خبر دروغ است.

این پیشکسوت دفاع‌مقدس با اشاره به دشواریهای جهاد به ویژه سختیهای جنگ هشت ساله تحمیلی گفت: جهاد امروز جهاد تبیین است که به عالم و عامل و روشنگری نیاز دارد.

سردار کوشکی‌جهرمی با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ افزود: یادواره شهدا  فرصتی است تا دمی از عمر خود را در محضر شهدایی باشیم که با اینکه در بین ما نیستند اما راه و آرمان‌های آن‌ها را همواره باید دنبال کرده و سرلوحه خود قرار دهیم.

سردار کوشکی ضمن یادآوری اینکه شهیدان راه حق را برگزیدند، آنان را مصداق واقعی تجارت عظیم الهی عنوان کرد و گفت:شهدا عمر خود را با خدای متعال معامله کردند.

این استاد دانشگاه افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تمام دنیا در یک طرف و انقلاب ما به رهبری امام راحل و جوانان در یک سوی ماجرا قرار گرفت و تمام دنیا به حمایت از صدام پرداخت و تمام تکنولوژی‌ها مانند رادارها و سلاح‌ها را در اختیار صدام گذاشت تا انقلاب را به خیال خود شکست دهند و  قدرت‌های بزرگ عالم مانند آمریکا، چین، روسیه و آلمان از هیچ کمکی به صدام مضایقه نکردند و همانند روز عاشورا که کفار بر امام حسین(ع) تاخت بر ما تاختند.

وی جنگ دشمن را وسیله‌ای برای خاموش کردن قدرت و توانمندی مؤمنین دانست و افزود: کفار می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما خدا می‌خواهد نور خود را در تمام عالم بگستراند.

سردار کوشکی با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره عده‌ای از کفار و ظالمان و منافقان در مقابل پیامبران قرار گرفته‌اند افزود:  نفاق همواره وجود داشته و ۴۷ کشور و ۱۵ سازمان امنیتی طی ۲ ماهه اخیر به هر شکل ممکن در مقابل انقلاب اسلامی دشمنی و نفاق پیشه کردند.

کوشکی با بیان اینکه برای ادامه راه شهدا برگزاری یادواره شهدا مهم است و حضور ما در این یادواره‌ها نوعی رزق و روزی است که خدای متعال به ما عطا کرده خاطرنشان کرد: در این یادواره‌ها باید مانند شهدا تربیت شویم و شیوه تربیت با آرمان‌های شهدا را در جامعه ترویج دهیم و سبک زندگی شهدا را به جامعه بشناسانیم و همانگونه که مقام معظم رهبری بسیار بر قرائت وصیت‌نامه شهدا تأکید دارند عمل کنیم زیرا وصیت‌نامه هر فرد پردازش زندگی فعلی و دنیای فکری اوست و شهید سلیمانی هم در وصیت‌نامه‌اش تمام افکارش را منعکس کرد.

سردار کوشکی با اشاره به ویژگی‌های شهدا افزود: برای پیمودن راه شهدا باید از خصلت‌های ایمان به خدای تعالی، توکل به خدا، محبت و مودت به اهل بیت (ع) و اطاعت از ایشان، یقین به جهان آخرت، اخلاص، ایثار برخوردار باشیم زیرا شهدا پس از گذراندن این مراحل به سمت شهادت می‌رفتند.

این جانباز دوران دفاع مقدس با بیان اینکه به راه انداختن جنگ شناختی با هدف مقابله با شکل گرفتن ایمان به خداست، افزود: ایمان تزریق‌شدنی نیست بلکه ستون عظیم اعتقادی است که هر فردی برای آن باید وقت بگذارد تا مومن شوند.

وی با تأکید بر اینکه شهدای ما اهل مطالعه بودند گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس و در اوج جنگ به مطالعه می‌پرداختند و روحشان را توسعه می‌دادند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گفت: شهدای ما اهل نماز و نماز شب بودند و در شجاعت و در عملیات جنگ همواره پیش‌قراول بودند و امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه خود قرار می‌دادند اما متأسفانه امروز امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده که باید آن را در جامعه تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: شهدا بصیر بودند و بصیرت از نظر مقام معظم رهبری به معنای عمل به هنگام و به اندازه و همراه با اخلاص و تشخیص حق از باطل معنا شده است . علاوه بر آن شهیدان زمانه‌شناس بودند و اگر در دفاع مقدس این شهدا با ایثار جان خود به میدان نرفته بودند امروز ما هم نبودیم لذا راه این شهدا را باید طوری ادامه دهیم که فردای قیامت جلوی ما را نگیرند.

سردار کوشکی در ادامه با تأکید بر مقابله بسیجیان با دشمنان در عمر انقلاب اسلامی هم گفت: بسیج در انقلاب اسلامی باطل‌السحر بوده و بیش از یک‌صد هزار نفر از شهدای دوران مقدس بسیجی بودند.

کوشکی در پایان خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی بیش از ۶۰ سال در کوه‌ و دشت‌ دنبال شهادت به عنوان نعمت الهی بود و باید برای رهروی راه شهدا قدر بسیجی بودن، حجاب، دین و جبهه ایمانی خود را بدانیم و از آن‌ها دفاع کرده و به آن‌ها افتخار کنیم و در مورد آن‌ها جهاد تبیین نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما