شناسهٔ خبر: 57408570 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

پیام تبریک معاونت فرهنگی دانشجویی دانشکده گراش به مناسبت "روز پرستار"

نهم آذرماه، سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، زینب کبری سلام الله علیها است. علت نام گذاری این روز به روز پرستار این است که حضرت زینب سلام الله علیها پرستاری امام زمان خود امام سجاد علیه السلام و دیگر مصیبت زدگان کربلا را بر عهده داشت

صاحب‌خبر -

به گزارش مفداگراش، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گراش به نمایندگی از همه مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و دانشجویی، میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است :

پیامبر اسلام صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم:

مَن قامَ عَلی مَریضٍ یَوماً ولَیلَةً، بَعَثَهُ اللّهُ‏ تَعالی مَعَ إبراهیمَ الخَلیلِ علیه السلام، فَجازَ عَلَی الصِّراطِ کَالبَرقِ اللاّمِعِ.

هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند متعال او با ابراهیم خلیل علیه السلام محشور می کند و مانند برق خیره کننده از صراط می‏گذرد.

نهم آذرماه، سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، زینب کبری سلام الله علیها است. علت نام گذاری این روز به روز پرستار این است که حضرت زینب سلام الله علیها پرستاری امام زمان خود امام سجاد علیه السلام و دیگر مصیبت زدگان کربلا را بر عهده داشت و از همه مهمتر، این بزرگ قهرمان عرصه جهاد تبیین با تکیه بر علم و بصیرت و از طریق افشای چهره یزیدیان و روشنگری مسیر حق به پرستاری و صیانت از روح کلی اسلام و حراست از دستاوردهای نهضت امام حسین علیه السلام پرداخت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گراش به نمایندگی از همه مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و دانشجویی، ضمن تبریک میلاد با سعادت الگوی صبر و ایثار حضرت زینب کبری سلام الله علیها به محضر تمامی پرستاران و دانشجویان، مراتب تقدیر و تشکر خود را از زحمات و تلاش های ارزنده این عزیزان در کلیه واحدهای بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان ابراز نموده، توفیق و ارتقاء روز افزون مقام و منزلت همه پرستاران خدوم و خانواده محترمشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

نظر شما