شناسهٔ خبر: 57402689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

خبرسازترین مجری این روزهای صداوسیما؛ در صدر و بی‌رقیب

این سال‌ها مجری‌هایی در تلویزیون ظاهر و مشهور می‌شوند که مشخصا برچسب یک جریان سیاسی خاص را بر سینه دارند و اتفاقا از این فرصت نیز استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

برترین‌ها: این سال‌ها مجری‌هایی در تلویزیون ظاهر و مشهور می‌شوند که مشخصا برچسب یک جریان سیاسی خاص را بر سینه دارند و اتفاقا از این فرصت نیز استفاده می‌کنند. امیرحسین ثابتی یکی از همین مجری‌هاست، او این روزها با اظهارنظرهای پیاپی درباره موضوعات مختلف، خصوصا فوتبال به شدت خبرساز شده، او جزو کاروان اعزامی صداوسیما به قطر است و خب بنا به تصاویری که منتشر شده، حواشی زیادی شکل گرفته. ثابتی اما در این روزها دائما تلاش می‌کند بابت تک تک انتقاداتی که پیرامونش شکل گرفته، پاسخگو باشد و البته او زاویه متفاوتی در تحلیل‌هایش دارد که طبعا مخالفانی هم دارد، همان گونه که قطعا عده قابل توجهی هم با او و تحلیل‌هایش موافق هستند. مثلا نگاه او در نقد علی کریمی و علی دایی در ساعات گذشته خبرساز بوده و به طور کلی تحلیل‌هایی از این قِسم که در نقطه تلاقی ورزش و سیاست ایستاده قاعدتا در این روزها توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را جلب می‌کند. این مطلب مروری‌ست بر برخی بزنگاه‌های خبرساز مجری جوان تلویزیون.

خبرسازترین مجری این روزهای صداوسیما؛ در صدر و بی‌رقیب

او روز گذشته در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ‌‌کریمی و دایی ستاره های فوتبال نسلهای قبل بودند اما هیچوقت نتوانستند در جام جهانی به موفقیتی برسند و حتی یکبار از گروه صعود کنند؛ لذا یک تحلیل جدی این است که جنگ روانی این روزهایشان علیه تیم ملی اقدامی حسودانه برای موفق نشدن نسل جدید فوتبال ایران جهت حفظ چهره نوستالژیک خودشان است.

خبرسازترین مجری این روزهای صداوسیما؛ در صدر و بی‌رقیب

او در رابطه با حضورش در جام جهانی نیز نوشت: بی بی سی گزارش مفصلی علیه بنده و چند خبرنگار دیگر در قطر کار کرده که چرا ما به اینجا آمدیم؟ آیا ماموریت رسانه ای مساله عجیبی است؟ خیر! BBC ناراحت است که چرا این بار رسانه  ها به جای انفعال، فعالانه عمل کردند و فضا برای جولان خبرنگاران ضدانقلاب فراهم نشده.

دوران اینکه بگویید جام جهانی یک اتفاق ورزشی است و باید فقط خبرنگار ورزشی برود یا مثل دوره قبل سلبریتی ها بروند فقط فوتبال ببینند و برگردند تمام شده. در این جنگ رسانه ای تمام عیار که همه چیز را اتفاقا سیاسی کرده اید، پاسخ درخور خواهید دید کمااینکه تیرتان در قطر هم کمانه کرد.

زنده باد مخالف من، زنده باد تحمل مخالف

این مجری در تاریخ 12 بهمن سال گذشته نیز تریبون یکی از برنامه‌هایش را در اختیار دو اصلاح‌طلب قرار داد که به اتهاماتی که علیه آن‌ها وارد شده بود پاسخ دهند؛ اما مهمانان برنامه در واکنش به رفتار مجری برنامه و در اعتراض به آنچه بی‌عدالتی برنامه می‌خواندند، در میانه پخش زنده برنامه را ترک کردند. و این مجری در واکنش به این موضوع نوشت: از نظر من خانم ملاوردی و خانم شجاعی تصمیم خوبی گرفتند. من به‌شخصه از هر دو بزرگوار تشکر می‌کنم. چون علاوه بر اینکه چهره گفتمان اصلاحات را در موضوع زنان و خانواده نشان دادند، کار را برای مخاطبان ما هم آسان کردند. قضاوت با بینندگان برنامه! و در توئیتی دیگر نوشت: زنده باد مخالف من ، زنده باد تحمل مخالف و زنده باد گفتگوی تمدن ها 

خبرسازترین مجری این روزهای صداوسیما؛ در صدر و بی‌رقیب

توهین مجری تلویزیون به ظریف

امیرحسین ثابتی در مرداد ماه 98 نیز در برنامه اینترنتی «رو در رو»،  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را دوست کفار و غرب‌گراترین وزیر خارجه انقلاب خواند.

متن کامل توییت او به این شرح است: «ساعاتی قبل خزانه داری امریکا جواد ظریف غربگراترین وزیر خارجه تاریخ بعد انقلاب را تحریم کرد. این تحریم البته نمادین است و اثر واقعی ندارد اما آن را باید به مثابه یک سنت الهی فهمید وقتی خلاف دستور خدا همه اعتبارت را دوستی با کفار قرار دهی، همانها بیشترین تحقیر را علیهت بکار می‌گیرند.»

اهانت زشت مجری پرحاشیه صداوسیما به دانشجویان!

ثابتی اخیرا نیز در توئیتر در ادبیاتی زشت با «اوباش» خواندن دانشجویان معترض نوشت: از همه مخاطبان عذرخواهی می‌‍کنم اما برای شناخت درست این اوباش، چاره‌ای جز نشان دادن حقیقت نیست. او در ادامه نوشت: جمهوری اسلامی و وزارت علوم تا کی می‌خواهند با این اراذل مسامحه کنند و حتی هزینه تحصیل‌شان را از بیت‌المال بدهند؟ اینها لایق سرمایه‌گذاری برای رشد در طویله هم نیستند، چه برسد دانشگاه.

خبرسازترین مجری این روزهای صداوسیما؛ در صدر و بی‌رقیب

این مدیریت کاریکاتوری است نه جهادی!

در شهریور امسال نیز محمد امین سلیمی مجری بخش «خبر» برنامه جهان آرا در رابطه با مراسم اربعین اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یک حادثه مثل سیل و زلزله نیست که مسئولان را غافلگیر کند، یک اتفاق پیش‌بینی شده با زمان و مکان دقیق است ولی حالا می‌بینیم هم اطلاعات غیر شفافی از مرزها به گوش می‌رسد و هم مسئولان تقصیر را به گردن طرف عراقی بیندازند. امیرحسین ثابتی در انتقاد به برخی مسئولان و عملکردشان در این باره نوشت: «ظاهرا سامانه سماح هم یک کار نمایشی است؛ مشخص نیست مسئولان غافلگیر می‌شوند؟ اگر قرار بود غافلگیر شوند اصلا چرا این افراد مسئول شده‌اند؟ زیارت اربعین سفر سختی هست، ولی نه در این حد که برخی مسئولان ما با هدف توجیه مدیریت ضعیف خود، اربعین‌هراسی کنند! این مدیریت کاریکاتوری است نه مدیریت جهادی»

حمله تند به تیم مذاکره کننده ایران

این عضو جبهه پایداری همچنین در مرداد ماه خطاب به تیم مذاکره کننده نوشت: شرم آور است که مرندی مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی همان منطق و ادبیات منفعلانه روحانی_ظریف را به کار می برد و احیای توافق هسته ای را اصل و اجرای حکم امام خمینی را مزاحم آن می‌بیند. اصل برجام نیز آورده‌ای برای کشور نداشت که این چنین ذلیلانه در تمنای احیای آن توافق استعماری هستید.

خبرسازترین مجری این روزهای صداوسیما؛ در صدر و بی‌رقیب

بشیر حسینی چه خاستگاهی دارد؟

امیرحسین ثابتی پس از تماشای آخرین قسمت مرحله دوم عصر جدید که گروه دختران پرواز با اجرای حرکات ورزشی و نمایشی 4 چراغ سفید از داوران این برنامه گرفتند، در کانال تلگرامی‌اش با انتقاد از رای مثبت سید بشیر حسینی نوشت: امشب ‌چند دختر جوان در ‎برنامه عصر جدید حرکات آکروباتیک انجام دادند و چهار چراغ سفید گرفتند. از امین حیایی و آریا عظیمی نژاد و رویا نونهالی انتظار خاصی نیست چون ظاهر و باطنشان یکی است. یعنی بعید است آنها از الگوسازی برای زنان با چنین مصادیقی مخالف باشند یا سبک زندگی متفاوتی را بپسندند. 

خبرسازترین مجری این روزهای صداوسیما؛ در صدر و بی‌رقیب

اما سوالم از بشیر حسینی است که این مدل الگوسازی برای دختران و زنان مردم دیگر را برای همسر و خواهر خودش هم می پسندد؟ اگر می پسندد که هیچ، اما اگر دوست ندارد همسر و خواهر خودش جلوی دوربین بالا و پایین بپرند تا چراغ سفید بگیرند، صادقانه عمل کند و چنین مدلی را برای زنان و دختران مردم به عنوان الگو تشویق نکند."

نظر شما