شناسهٔ خبر: 57402373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خزانه دار شورای شهر تهران خبر داد

وصول ۴۴ درصدی درآمد نقدی و غیرنقدی شهرداری تهران در ۷ماهه امسال

سیدمیثاق اختر

خزانه دار شورای شهر تهران از وصول ۴۴ درصدی درآمد نقدی و غیرنقدی شهرداری تهران در ۷ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حبیب کاشانی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش حساب و درآمد هزینه‌های شهرداری تهران گفت: در ۷ ماهه امسال ۱۴۰۱ مجموع درآمد نقدی و غیرنقدی ۴۴ درصد وصول داشته است.

وی افزود: عملکرد مالی امسال شهرداری تهران نسبت به سال گذشته رو به جلو است و نسبت به بودجه مصوب حدود ۶ هزار میلیارد تومان از بودجه عقب هستیم. علت افزایش درآمدها در مرداد ماه به دلیل اوراق مشارکت بوده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طی این مدت ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم، اظهار کرد: حدود ۹ هزار میلیارد تومان از درآمد باقی مانده است.

کاشانی با اشاره به جریمه قطع اشجار گفت: پیش بینی بودجه از جریمه اشجار ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۱۸۰ میلیارد تومان آن محقق شده است و از برنامه جلوتر هستیم.

وی تاکید کرد: در ۶ ماهه گذشته یکی از اعتراضات ما این بود که چرا حقوق ثبت نمی‌شود و در سال گذشته ۲۰ درصد منابع ثبت شده بود اما امسال ۳۵ درصد منابع ثبت شده است.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه ۴۴ درصد بودجه محقق شده است افزود: وضعیت درآمدی شهرداری تهران رو به رشد است.

به گزارش ایسنا، در ادامه و پس از ارائه گزارش خزانه دار شورای شهر تهران لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصادی شهرداری با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری تهران گفت: وضعیت درآمدی شهرداری تهران رو به رشد است.

وی با اشاره به درآمد غیر نقد شهرداری تهران نیز گفت: وضعیت درآمدی در این حوزه مناسب نیست و در ۷ ماهه امسال ۷۶ درصد تعهد خود را عمل کردیم و ان‌شاءالله وضعیت بهتر نیز می‌شود.

فروزنده تاکید کرد: نباید بخشی از مالیات بر ارزش افزوده را بدهیم و با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بر این شد تا این مالیات را ندهیم.

انتهای پیام

نظر شما