شناسهٔ خبر: 57397666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساماندهی فاضلاب شهرک کرناچی، نیازمند تعیین تکلیف منازل مسکونی

سرپرست آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه گفت : انجام هرکاری برای ساماندهی فاضلاب شهرک کرناچی، نیازمند تعیین تکلیف منازل مسکونی است که در بستر و حریم رودخانه واقع شده‌اند.

صاحب‌خبر -

اکبر ناصری سرپرست آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه با اشاره به بازدید روز گذشته جمعی از مدیران استان از وضعیت فاضلاب شهرک کرناچی و تصمیماتی که در این زمینه گرفته شد، گفت: مهمترین موضوع درباره وضعیت منازل مسکونی که مشکل فاضلاب دارند این است که تعدادی از آن‌ها در حریم و حتی بستر رودخانه احداث شده‌اند.

وی ادامه داد: تا زمانیکه این وضعیت وجود دارد ارائه خدمات به ساکنین این منازل مسکونی با چالش مواجه است و ممکن است در زمان بروز سیلاب خسارات جدی و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

سرپرست آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه با تاکید بر اینکه منازلی که در بستر رودخانه واقع شده‌اند حتما باید جابجا شوند، زیرا در معرض خطر جدی قرار دارند، یادآور شد: منازل مسکونی که در حریم قرار دارند نیز باید با همکاری شهرداری و آب منطقه‌ای تعیین تکلیف شوند و کد کف و بر معتبر برای آن‌ها از سوی شهرداری مشخص شود تا بتوان وضعیت شبکه فاضلاب را نیز تعیین کرد.

به گفته ناصری نظر مدیریت آب و فاضلاب برای ساماندهی فاضلاب کرناچی بر این است که در این منطقه یک تصیفه خانه محلی اجرا شود تا هم در صورت لزوم بتواند به شهرک‌های مجاور نیز خدمات بدهد و هم پساب آن برای صنایع استان قابل استفاده باشد، زیرا اکنون سیاست بر این است که با هدف مدیریت مصرف آب، پساب تصفیه شده برای صنایع مورد استفاده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برآورد دقیقی از میزان اعتباری که برای این منظور مورد نیاز است، مشخص نیست.

سرپرست آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه در پاسخ به این موضوع که تعدادی از خانه‌های کرناچی که هنوز دفع فاضلاب برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد و شبکه ندارند این هزینه را در قبوض ماهانه خود می‌پردازند، گفت: در جریان بازدیدی که داشتیم این موضوع نیز توسط تعدادی از خانوار‌ها مطرح شد.

ناصری ادامه داد: وقتی که شرکت آب و فاضلاب اشتراک می‌فروشد اشتراک آب و هزینه دفع فاضلاب با هم درج می‌شود، اما، چون برای این منطقه هنوز دفع فاضلاب صورت نمی‌گیرد مشترکینی که این رقم را در قبض خود دارند می‌توانند با مراجعه به آب و فاضلاب منطقه سه کرمانشاه، نسبت به حذف این رقم از قبوض خود اقدام کنند .

نظر شما