شناسهٔ خبر: 57395019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

موافقت عراق با تأسیس شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا

این اقدام دولت عراق پس از تلاش‌های مستمر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پیگیری اخیر سفارت ایران در بغداد با نخست وزیر عراق در دستور کار دولت قرار گرفت و تصویب شد.

صاحب‌خبر -
نخست وزیر عراق در نشست کابینه دولت این کشور با تأسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در استان کربلا موافقت کرد.
 
به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست نیوز، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در نشست کابینه دولت این کشور با تاسیس شعبه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران در استان کربلا موافقت کرد.
 
براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، با تاسیس دانشگاه پزشکی تهران (شعبه بین‌المللی در عراق) در استان کربلا موافقت شد مشروط بر اینکه همه ملاحظات ثبت‌شده در آیین نامه وزارت آموزش عالی و پژوهش‌های علمی عراق کامل و مراحل قانونی ذکر شده در دایره قانونی دبیرخانه نخست وزیری درباره این اقدام، طی شود.
 
این اقدام دولت عراق پس از تلاش‌های مستمر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پیگیری اخیر سفارت ایران در بغداد با نخست وزیر عراق در دستور کار دولت قرار گرفت و تصویب شد.
 
در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران با تأسیس شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران (با عنوان دانشگاه سبطین) در عراق و شهر کربلای معلی موافقت و مجوز آن صادر شد.
 
دانشگاه سبطین که مدیریت آموزشی آن برای ۵۰ سال به دانشگاه علوم پزشکی تهران محول شده است، در فاز اول دارای 3 دانشکده پزشکی، توانبخشی و پرستاری و مامایی خواهد بود که در مقاطع مختلف تحصیلی و تکمیلی به پذیرش و آموزش دانشجویان، پزشکان و متخصصان می‌پردازد.
 
تفاهم‌نامه ایجاد شعبه دانشگاه در کربلای معلی، تیرماه ۱۳۹۸ میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و آستان مقدس حضرت امام حسین (ع) به امضا رسید و طی آن دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ایجاد پنج دانشکده پزشکی، بهداشت، پرستاری، داروسازی و توانبخشی در شعبه کربلا اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما