شناسهٔ خبر: 57388564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

ساخت و بازسازی مدارس کوهدشت در راستای توسعه عدالت آموزشی

حجت الاسلام مبلغی، از ساخت، تخریب و بازسازی مدارس شهرستان کوهدشت و در مناطق روستایی خبر داد و گفت: ایمن سازی مدارس امری ضروری بوده که نباید از آن غافل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، حجت الاسلام احمد مبلغی، امروز(7آذر)، در نشست با مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اعتباراتی که بین شهرستان‌ها با شاخص عدالت توزیع خواهد شد، اظهارداشت: در بحث استاندارد سازی سیستم های گرمایشی برای کوهدشت ۲ میلیارد تومان، طرهان ۴۰۰ میلیون تومان، کونانی ۵۰۰ میلیون تومان و رومشکان نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

 

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی از ساخت ۲۵مدرسه در ۲۴ روستا در قالب سه مدرسه سه کلاسه، یک مدرسه ۶ کلاسه خبر داد و افزود: 21 مدرسه یک کلاسه نیز ساخته می شود که از این تعداد چهار مدرسه سنگی باید تخریب و بازسازی شود.

 

وی افزود: ۲۱ مدرسه کانکسی در دورترین نقاط با مدارس استاندارد و ایمن جایگزین خواهد شد و این پروزه ها تا پایان شهریور ماه سال آینده به اتمام می رسند.

 

حجت الاسلام مبلغی عنوان کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و رفع موانع تحصیلی ۲۴ مدرسه در ۲۴ روستا ایجاد و تا پایان شهریور ۱۴۰۲ تحویل دانش آموزان داده می شود.

 

وی گفت: این ۲۴ مدرسه در قالب پنج مدرسه سه کلاسه و ۹ مدرسه ۲ کلاسه و ما بقی بصورت یک کلاسه است.

 

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از ۲۴ کلاس مدرسه چهار مدرسه سنگی که نیازمند تخریب است، چهار مدرسه با مقام سازی و رعایت استاندارد احداث و جایگزین و ۲۰ مدرسه کانکسی در دورترین نقاط مناطق مقام سازی و به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

 

وی با بیان اینکه هشت پروژه در بخش وره زرد شمالی با همکاری بنیاد قلم چی و اداره کل نوسازی مدارس ساخته می شود، عنوان کرد: یک مدرسه ۹ کلاسه در مرکز شهر کوهدشت و یک مدرسه ۶ کلاسه در مرکز شهر کونانی ساخته خواهد شد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای کوهدشت در نظر گرفته شد.

پایان پیام/666

نظر شما