شناسهٔ خبر: 57387142 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

راهنمای خرید چراغ خطی خوب؛ ایده‌های نورپردازی با چراغ خطی در فضای مسکونی

این روزها با پیشرفت روزافزون تکنولوژی چراغ‌ها نیز شکل و شمایلی دیگر گرفته‌اند. با اطمینان از یک نور با کیفیت با تکیه بر تکنولوژی ال ای دی، مدل‌‌های جدیدی در شکل‌ها و طرح‌های مدرن توسط تولیدکننده‌های برتر تولید می‌شوند. یکی از جدیدترین این مدل‌ها که بسیار مورد پسند معماران و طراحان واقع شده است چراغ‌ خطی است.

صاحب‌خبر -

 

این روزها با پیشرفت روزافزون تکنولوژی چراغ‌ها نیز شکل و شمایلی دیگر گرفته‌اند. با اطمینان از یک نور با کیفیت با تکیه بر تکنولوژی ال ای دی، مدل‌‌های جدیدی در شکل‌ها و طرح‌های مدرن توسط تولیدکننده‌های برتر تولید می‌شوند. یکی از جدیدترین این مدل‌ها که بسیار مورد پسند معماران و طراحان واقع شده است چراغ‌ خطی است.

این چراغ‌ها علاوه بر تأمین یک نور با کیفیت و پایدار، ظاهر جذاب و دکوراتیوی دارند. از مزیت‌های بزرگ چراغ خطی می‌توان به ظاهر مدرن و مینیمال آن اشاره کرد که در کنار تأمین نور سراسری مورد نیاز شما، ظاهر دکوراتیو و مدرنی به محیط شما می‌بخشد. ابتدا بگذارید با انواع چراغ‌های خطی آشنا شویم و سپس چند ایده‌ی بکر و خوب را برای نورپردازی با استفاده از چراغ خطی را مرور کنیم.

انواع چراغ خطی بر حسب شیوه‌ی نصب:

  • چراغ خطی به صورت روکار

شما می‌توانید چراغ خطی را به صورت روکار و یا در داخل شیارهای بین بافل­‌های چوبی و فلزی و یا روی سقف و دیوار به راحتی و با پیچ و رولپلاک نصبکنید و ظاهری مدرن و شیک به فضایتان ببخشید.

  • چراغ خطی به صورت توکار

در این چراغ‌ها تمامی بدنه‌ی چراغ در داخل سقف کاذب قرار دارد به همین دلیل در ساخت این سقف‌ها باکس یا شیارهایی مناسب با ابعاد این چراغ‌ها ایجاد کرده و پس از آن چراغ در داخل آن تعبیه می‌شود.

  • چراغ خطی به صورت آویز

با استفاده از دو نوع آویز تلسکوپی و یا کابلی چراغ خطی را که در شکل دلخواه خود سفارش داده‌اید را به صورت آویز کار کنید. این حالت جدا از زیبایی بصری، برای استفاده در سازه‌هایی که در آن‌ها ارتفاع سقف زیاد است بسیار مناسب است.

مزیت استفاده از چراغ خطی ماژولار

اگر بخواهیم صحبت از مزیت‌ها و برتری چراغ خطی ماژولار نسبت به ریسه‌های ال ای دی و چراغ‌های غیر ماژولار صحبت کنیم  می‌توان گفت در چراغ خطی ماژولار با سوختن یک چیپ، به راحتی و بدون نیاز به تعویض کل منبع نور می‌­توان بخش مورد نظر را تعویض نمود که این موضوع علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری فرآیند نصب و تعمیر را نیز آسان و بی دردسر می‌کند.

چند ایده برای نورپردازی خلاقانه فضای مسکونی با استفاده از چراغ خطی ال ای دی:

با توجه به ظاهر دکوراتیو و قدرت مانور بالا در اجرای چراغ‌های خطی در فضاها و کاربری‌های مختلف، امکان پیاده‌سازی حالت‌های مختلف و طراحی‌های مختلف زیادی با استفاده از این چراغ‌های مدرن وجود دارد. فضای نشیمن محل بیشترین حضور افراد در منزل است و از طرفی اشیاء قرار گرفته در این فضا معمولا بزرگتر از اشیاء دیگر فضاهای منزل هستند پس استفاده از چراغ خطی با توجه به ظاهر مینیمال و لوکس آن نه تنها از شلوغی بیش از حد این فضا جلوگیری می‌کند بلکه نور مورد نیاز برای کارهای روزمره در این فضا را به راحتی تأمین می‌کنند.

همچنین در اتاق خواب‌ها می‌توانید با استفاده از چراغ‌های خطی توکار به صورتی که از روی سقف تا روی دیوار اطراف کشیده شوند جلوه‌ای جذاب به اتاق خواب بدهید و همزمان نور لازم و کافی را برای این فضا تأمین کنید. از چراغ‌های خطی در حاشیه تخت خواب استفاده کنید تا ظاهری رویایی به تخت خوابتان بدهید.

آشپزخانه جزو مهم‌ترین فضاهای هر فضای مسکونی‌ای است و تأمین یک نور مناسب و با کیفیت در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. در آشپزخانه می‌توانید با نصب چراغ خطی آویز در بالای کانتر و یا سفارش چراغ‌ خطی با توجه به نقشه‌ی آشپزخانه یک نورپردازی ساده اما لوکس را برای این فضای حیاتی ایجاد کنید. با توجه به تعداد بالای وسایل متفاوتی که در آشپزخانه وجود دارد تأمین یک نور با کیفیت اما ساده و مینیمال که شلوغی این فضا را تشدید نکند و سادگی را حفظ کند، اهمیت زیادی دارد.

به طور کلی کدام چراغ خطی کیفیت بهتری نسبت به دیگر چراغ‌های خطی دارد؟

در این رابطه می‌توان به استانداردی جهانی رجوع کرد که ناظر بر ابعاد ماژول‌های چراغ خطی است و با نام استاندارد زاگا شناخته می‌شود. بهترین چراغ‌‌های خطی از نظر کیفیت، چراغ­‌های خطی با استاندارد زاگا هستند. با استفاده از ماژول‌­های جریان ثابت استاندارد زاگا، می‌‌توانید به راحتی ماژول مورد نیاز چراغ خود را از هرجای دنیا تامین کنید و دسترسی آسان به قطعات مورد نیازتان داشته باشید.
درایور چراغ خطی نیز موضوع مهم دیگر است. در چراغ­‌های خطی با درایور و ماژول جریان ثابت دیگر نیازی به استفاده از مقاومت نیست. در نتیجه در این چراغ‌‌ها خبری از گرمای اضافه و یا افت نور نخواهد بود. علاوه بر این با استفاده از ماژول‌‌های جریان ثابت استاندارد زاگا، می‌‌توانید به راحتی ماژول مورد نیاز چراغ خود را از هرجای دنیا تامین کنید.

منبع: ecowat.com

نظر شما