شناسهٔ خبر: 57383514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

حسن لاسجردی :

منابع اطلاعات اروپا رسانه‌های معاند ایران هستند

اروپائیان تحت تأثیر فضای برداشت سیاسی خود از وضعیت ایران هستند كه به واسطه رسانه‌های معاند، تبلیغات رسانه‌ای و كانال‌های جمعیت ایرانیان مقیم كشور‌ هستند

صاحب‌خبر -

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل بین‌الملل در تشریح فشار سیاسی همزمان اروپا و آمریکا به جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: در تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، چند نکته موردتوجه است؛ نخست اینکه کشورهای غربی همچون آمریکا‌ و برخی کشورهای اروپایی نسبت به تحولات سیاسی ایران، حساسیت دارند. همچنین نحوه تعامل و تقابلی که طی دهه‌های اخیر با این کشورها داشته‌ایم نیز‌ موجب شکل‌گیری‌ این حساسیت شده‌ است.
کارشناس مسائل رسانه افزود: نکته دوم مسئله حقوق بشر است که به‌طور‌ مشخص از سوی اروپایی‌ها به صورت مداوم مطرح می‌شود. اروپائیان میان مسئله امنیت و حقوق بشر، تمایل و اشتیاق بیش‌تری نسبت به موضوعات حقوق بشری‌ دارند و ازاین‌رو به چنین مسائلی توجه می‌کنند و مدعی می‌شوند هرچند که مربوط‌ به مسائل کودکان، زنان یا حقوق اجتماعی و فردی باشد.
لاسجردی تصریح کرد: گویی حساسیت اروپایی‌ها نسبت به مسائل سیاسی ایران آن‌ها را ملزم به مداخله کرده است. ازاین‌رو مداخله خود را به روش‌های غیر‌قانونی و مختلف اعمال می‌کنند.
کارشناس مسائل بین‌الملل‌ همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اروپا و آمریکا مراحل مختلف مناظره، درگیری و چالش را پشت سر گذاشته است. به طورمثال طی یک الی دو دهه گذشته، گفت‌وگوی انتقادی با‌ اروپائیان را‌ پشت سر گذاشتیم و امروز نیز در‌گیر مذاکرات و فراز و نشیب‌های ناشی از آن هستیم که ممکن است یکی‌از علل فشار سیاسی همزمان اروپا و آمریکا‌ باشد.
وی در پایان این گفت‌وگو به تشریح اهداف اروپائیان نسبت به مداخله در امور سیاسی ایران پرداخت و اظهار کرد: اروپائیان تحت تأثیر فضای برداشت سیاسی خود از وضعیت ایران هستند که به واسطه رسانه‌های معاند، تبلیغات رسانه‌ای و کانال‌های جمعیت ایرانیان مقیم کشور‌ هستند و به گمان خود مداخله را پیش می‌برند تا‌ بر‌ سیستم سیاسی کشور‌ فشار بیاورند و آنچه را به نظرشان حق است، اجرا‌ کنند.

نظر شما