شناسهٔ خبر: 57369443 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اصفهان حائز ۲ رُتبه برتر در بین پارک‌های علم و فناوری کشور شد

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حائز ۲ رُتبه برتر در بین پارک‌های علم و فناوری کشور در زمینه‌های طرح دستیار فناوری و برگزاری تور فناوری" شد.

صاحب‌خبر -

پارک‌های علم و فناوری برتر کشور امروز در مراسم نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و تجلیل شدند که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز در بین پارک‌های برتر قرار گرفت.

از نظر "برگزاری تور فناوری"، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک‌های علم و فناوری خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان نیز برتر شناخته شدند.

همچنین در زمینه "طرح دستیار فناوری" شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک دانشگاه فردوسی مشهد و پارک استان فارس جزو پارک‌های برتر معرفی شدند.

همزمان با این مراسم از تاثیرگذارترین چهره‌ها در زمینه توسعه فناوری و نوآوری کشور نیز تجلیل شد که در میان آن‌ها ۲ نفر از اصفهان بودند.

حمید مهدوی رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی و حسین حدیدی مدیر پیشین مراکز رشد واحد‌های فناور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و مدیر فعلی نوآوری، امورفناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان در این مراسم به عنوان افراد تاثیرگذار در توسعه فناوری و نوآوری در پارک‌های علم و فناوری تقدیر شدند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز در ۲ شاخص نیز مورد تقدیر قرار گرفت که شامل فروش محصولات دانش بنیان و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی و مشارکت آن‌ها در تاسیس شرکت‌ها و کسب و کار‌های دانش بنیان است.

احسان یزدیان افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مُبدع و پیشتاز ایجاد پارک‌های علم و فناوری در کشور بوده و دانش مدیریت پارک‌های علم و فناوری در آن نهادینه شده است.

او پیشگامی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه پارک‌های علم و فناوری، تنوع و تکثر شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در آن و مجاورت با دانشگاه صنعتی اصفهان را از جمله عوامل موفقیت این مرکز در کسب رُتبه‌های برتر در زمینه برگزاری تور فناوری و اجرای طرح دستیار فناوری عنوان کرد.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: چهره‌های تاثیرگذار در زمینه توسعه فناوری و نوآوری نیز به دلیل خدمات و تجربه‌هایی که در سال‌های گذشته در شکل گیری و توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان داشتند، انتخاب شدند.

آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با حضور وزیر علوم، سورنا ستاری معاون پیشین علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییسان پارک‌های علم و فناوری کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ به‌طور جدی با راه‌اندازی نخستین مرکز رشد آغاز کرد.

در این شهرک علمی و تحقیقاتی، حدود ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته برای بیش از هشت هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند؛ این کسب‌وکارها، گردش مالی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش‌بنیان به ارمغان آورده است.

اصفهان به عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحد‌های فناور و دانش بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.

سه پارک علم و فناوری، بیش از ۱۰ مرکز رشد فناوری و بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت دارد.

منبع:ایرنا

نظر شما