شناسهٔ خبر: 57366916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

رسانه‌های عبری گزارش دادند؛

اذعان صهیونیست‌ها به بیزاری جهان عرب از اسرائیل

رسانه‌های عبری در گزارش‌هایی با اشاره به حال و هوای جام جهانی قطر به عنوان نخستین جام جهانی برگزار شده در خاورمیانه، از نفرت عمومی از رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز - گروه بین‌الملل: روزنامه «یدیعوت آحارونوت» امروز یکشنبه در گزارشی به بررسی موضوع نفرت از رژیم صهیونیستی در خیابان‌های دوحه، در حاشیه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پرداخته است.

در این گزارش آمده است: اسرائیلی‌ها (صهیونیست‌ها) که طی سال‌های اخیر روابط خود را با ۴ کشور عربی عادی‌سازی کردند، گمان می‌کردند که توانسته‌اند در میان ملت‌های اسلامی و عربی جایی برای خود بازکنند، اما جام جهانی قطر ثابت کرد که با وجود عادی‌سازی روابط برخی نظام‌های رسمی عربی، مردم این کشورها تحت هیچ شرایطی حاضر به دوستی و عادی‌سازی روابط با اسرائیلی‌ها نیستند.

یدیعوت آحارونوت در تیتر یک خود به این موضوع پرداخته و در مطلبی تحت عنوان «جام جهانی نفرت» نوشته که خیابان‌های دوحه برای اسرائیلی‌ها (صهیونیست‌ها) بسیار خطرناک است و آن‌ها اینجا از هر طرف در معرض دشمنی قرار دارند و تهدید می‌شوند.


 

خبرنگار صهیونیست: خودمان را اکوادوری معرفی می‌کنیم!

در همین رابطه، راز شاشنیک خبرنگار روزنامه یدیعوت آحارونوت که به دوحه سفر کرده است، اذعان کرد: پس از ۱۰ روز حضور در قطر، محال است شما را از آنچه از تعرضات علیه ما در این روزها رخ داده مطلع نکنم! واقعیت این است از ما در دوحه استقبال نمی‌شود، یک قطری زمانی که متوجه شد ما از اسرائیل (اراضی اشغالی) به اینجا آمده‌ایم به من گفت: در قطر کسی از شما استقبال نخواهد کرد، به سرعت از اینجا بروید و دور شوید!

او در ادامه ضمن ابراز ناخرسندی از نفرت عمومی از رژیم صهیونیستی در جریان برگزاری جام جهانی، افزود: قطری‌ها که میزبان جام جهانی هستند چنین نگاهی به ما دارند، در خیابان‌های دوحه زمانی که متوجه می‌شوند ما اسرائیلی (هستیم، فلسطینی‌ها، ایرانی‌ها، قطری‌ها، مغربی‌ها، اردنی‌ها، سوری‌ها، مصری‌ها و لبنانی‌ها، همه و همه، با نگاه‌های خشمگینانه به ما می‌نگرند!

او اذعان کرد: وقتی متوجه شدیم که اسرائیلی بودن ما به درگیری و تنش منجر می‌شود و حتی باعث می‌شود که تماشاگران ما را مورد شماتت قرار دهند، تصمیم گرفتیم که خودمان را از رسانه‌های اکوادوری معرفی کنیم.

در قطر دنبال چه هستید؟ برگردید!

این رخدادها باعث شده است که رسانه‌های عبری حتی به انتقاد از وضعیت تیم‌های رسانه‌ای اعزامی به قطر پرداخته و خواستار بازگشت آنها شوند. یکی از خبرنگاران صهیونیست در این باره گفت: رسانه‌های اسرائیلی در قطر با توهین مواجه هستند، دنبال چه هستید در این کشور؟!

ادی کوهن روزنامه نگار صهیونیست که همواره توئیت‌های متعددی درباره مسائل مختلف دارد با اذعان به وضعیت بد رژیم صهیونیستی در جام جهانی ۲۰۲۲ و نفرت عمومی از این رژیم در توئیتی نوشت: من از برگزاری جام جهانی در قطر خوشحال نیستم، مرا درک کنید!

کاربران عرب در توئیت‌های جالبی به اظهارات او پاسخ دادند. یک کاربر مغربی در این باره نوشت: به اعتقاد من این بهترین جام جهانی تاریخ خواهد بود، به قطری‌ها از همین جا تبریک می‌گویم!

یک کاربر قطری به نام «دار التمیمی» هم در پاسخ این به اصطلاح تحلیلگر و روزنامه نگار صهیونیست که روابط ویژه با دوایر اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی دارد، نوشت: مهمترین مسئله این است که تو خوشحال نباشی، همین مسئله مایه مسرت ماست!

آنها ما را نمی‌خواهند!

در همین رابطه، روزنامه «یسرائیل هیوم» با اشاره به رخدادهای اخیر در جریان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ تصریح کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که جام جهانی قطر باید همچون یک آیینه در برابر اسرائیلی‌ها قرار گیرد؛ پیامی که این جام جهانی برای ما دارد این است: آنها (مردم کشورهای عربی و اسلامی) ما را نمی‌خواهند و میان خودشان ما را نمی‌پذیرند!

شبکه تلویزیونی i۲۴NEWS نیز در گزارشی در این باره اعلام کرد: خشم از حضور اسرائیلی‌ها در جام جهانی به حد تنش و درگیری رسیده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در تجمعات مختلف تماشاگران جهان عرب، پرچم فلسطین حضوری پررنگ دارد و تماشاگران در همبستگی با مساله فلسطین این پرچم را به اهتزار درمی‌آورند.

i۲۴NEWS اذعان کرد: تماشاگران تونسی که با بیش از ۳۰ هزار نفر بزرگترین قشر از تماشاگران عربی حاضر در جام جهانی قطر هستند، شعار «مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل (رژیم صهیونیستی)» را سر می‌دهند.

خبرنگار این شبکه صهیونیستی که دوحه حضور دارد در ادامه عنوان کرد: تماشاگران عرب در گفتگو با من تاکید می‌کنند که مساله فلسطین در صدر اولویت‌های ملت‌های عربی و نه حکومت‌های آنها قرار دارد و این واقعیتی غیر قابل انکار است!

شکست عملی عادی سازی روابط

او در ادامه به گفتگوی خودش با یک گروه از جوانان تونسی اشاره کرده و اعلام کرد: یکی از آنها که ساکن کانادا بود و دیگری در فرانسه کار می‌کرد به من گفتند که مردم تونس مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هستند، مقامات تونسی نیز به خوبی از مخالفت مردم با این روند از اقدامات آگاهند اما در برابر برخی مشوق‌های اقتصادی از جمله وام‌های بانک جهانی ترجیح می‌دهند اقداماتی را بر خلاف خواست مردم انجام دهند، البته آنها این نکته را به من متذکر شدند که الجزایر سد محکمی در برابر پیوستن تونس به توافقات آبراهام است.

در پایان این گزارش شبکه i۲۴NEWS اعلام کرد: با وجود گذشت ۲ سال از امضای توافقات آبراهام و عادی سازی علنی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، تنش‌ها و درگیری‌ها با ملت‌های عربی به ویژه در شمال آفریقا بیانگر مخالفت جدی و ساختاری آنها با عادی سازی روابط است، این در حالی است که ما فکر می‌کردیم اسرائیل از دو سال پیش توانسته بدون مخالفت مردمی عادی سازی را پیش برده و در جهان عرب نفوذ کند!

گفتنی است در روزهای اخیر رسانه‌های عبری و محافل صهیونیستی با اشاره به وضع موجود در جریان برگزاری جام جهانی قطر، از شکست عملی روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی سخن گفته‌اند. این در حالی است که صهیونیست‌ها تصور می‌کنند می‌توانند با چنین راهکاری جایی برای خود در بین کشورهای عربی و اسلامی باز کرده و کم کم پروژه نفوذ و دست اندازی به منافع این کشورها را عملی کنند، راهبردی که به سد محکم مخالفت ملت‌های عربی و اسلامی برخورد کرده و راهی برای عبور ندارد.


مهر

نظر شما