شناسهٔ خبر: 57364020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار مازندران:

مازندران می تواند سیاست های اقتصادی دولت در اوراسیا را پشتیبانی کند

حسینی پور با بیان اینکه ارتباط نزدیکی بین بخش خصوصی مازندران و دولت وجود دارد و تلاش شد تا بسیاری از مشکلات در قالب تعامل حل‌وفصل شود، گفت: مازندران می تواند سیاست های اقتصادی دولت در اوراسیا را پشتیبانی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور عصر روز شنبه(5آذر) در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری مازندران که با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج واظهار امیدواری که بتوانیم با تفکر بسیجی از آخرین پیچ تاریخی انقلاب اسلامی همان عرصه اقتصادی به سلامتی و با قوت عبور کنیم، گفت: درحال حاضر مازندران 11.5درصد سبد غذایی کشور را در اختیار دارد.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه این استان به لحاظ تولیدات مواد غذایی یکی از مهمترین استان هایی که سهم مهمی در تولید مواد غذایی ایفا می کند، افزود: مشکل کمبود مرغ و روغن خوراکی کشور به همت صنعت گران و تولید کنندگان این خطه از شمال کشور مرتفع شد. و بازار دچار التهاب جدی نشود.

 

وی با بیان اینکه مازندران در تولید 14محصول مقام اول تولید را به خود اختصاص داده، گفت: مقام اول تولید مرکبات کشوور نیز در اختیار باغداران این استان قرار دارد.

 

حسینی پور از رایزنی برای صادرات مرکبات وکیوی استان به خارج از کشور خبر داد و افزود: هندوستان، روسیه و چین از مرکبات مازندرا نبهره مند هستند.

 

وی با بیان اینکه مقام اول تولید خاویار نیز در اختیار مازندران قرار دارد، گفت: بسیاری از کشورهای تولید کننده خاویار نظیر روسیه با توجه به کیفیت خاویار مازندران خواستار استفاده از این نوع خاویار هستند.

 

حسینی پور به رتبه مازندران در بحث تولید برنج و مشکلات این استان در بخش واردات برنج اشاره و بیان کرد: در تولید قطعات یدکی برای دو کمپانی سایپا و ایران خودرو رتبه اول کشور را در حوزه صنعت داریم.

 

وی با بیان اینکه نوروز امسال بالای 20میلیون نفر وارد مازندران شدند، افزود: همچنین در طول سال جمعیت ثابتی در استان داریم که غیر بومی و گردشگر هستند.

 

حسینی پور با بیان اینکه 14سفیر کشورهای خارجی طی یکسال اخیر به استان سفر کردند، گفت: دانش بنیان شدن محصولات کشاورزی وباغی استان نیز در دستور کار قرار دارد. درصد قابل توجهی از رشد برنج به جهت ورود به حوزه دانش بنیان شاهدیم. همچنین در بحث گندم نیز شاهد رشد هستیم.

 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی واتاق بازرگانی استان تلاش دارند تا بازار صادرات محصولات استان رابیابند، ادامه داد: به لحاظ جغرافیایی  در نقطه ای قرار داریم که سه بندر مهم نوشهر، فریدونکنار و امیر آباد برای تحرک و تقویت صادرات را در اختیار دارد.

 

حسینی پور از تلاش برای فعال شدن پایانه نفتی شمال کشور خبر داد و خاطرنشان شد:  در تلاش هستیم از این پایانه نفتی در بخش سوآپ نفت و فعالیت های دریایی بعنوان فعال ترین‌ مجموعه بهره برداری کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اعطای تسهیلات مقام سوم کشور را کسب کردیم، گفت: بانک ها نقش موثری در توسعه اقتصادی استان دارند که تلاش داریم جایگاه بانک های دولتی و خصوصی در رونق کسب وکار برجسته شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه تلاش داریم درهای اقتصادی استان به روی کشورهای اوراسیا گشوده شود، افزود:بندر امیرآباد می تواند صادرات و واردات کشور به کشورهای اوراسیا را پشتیبانی کند.

 

وی با اشاره به اینکه مقام اول تولید گل وگیاه را در اختیار داریم، ادامه داد: باید کمک شود تا شرایط استفاده از کارگو در استان مقرون به صرفه باشد.

 

حسینی پور به برگزاری اجلاس اکو در استان اشاره و بیان کرد: تبادلات اقتصادی کشور با کشورهای عضو اکو در این اجلاس تبیین شد.

 

وی با بیان اینکه در بحث تولید غلات نیز رتبه اول را داریم که غلات استان به کل کشور صادر می شود، گفت: با اجرای طرح نان درصد قابل توجهی حوزه آرد و نان استان مدیریت شد و امید داریم کیفی سازی وضعیت نان را شاهد باشیم.

 

پایان پیام/286

نظر شما