شناسهٔ خبر: 57361354 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارک‌های علم و فناوری دانشگاه شریف و سیستان و بلوچستان برترین پارک دانشگاهی شناخته شدند

تهران-ایرنا. پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف برترین پارک دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان به عنوان برترین پارک استانی در پیشبرد برنامه های معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناخته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، همزمان با برنامه نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری وزارت علوم که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد از برترین منتخبان پیشبرد برنامه های این معاونت تقدیر شد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری و روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون پیشین و جدید علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و رییس مرکز تحقیقات کشاورزی از این منتخبان در مراسمی تقدیر کردند.

در این مراسم برترین پارک در حوزه توسعه زیست بوم فناوری و نوآور با تقدیر از پارک استان یزد، پارک خراسان رضوی شناخته شد. همچنین برترین پارک در حوزه ترویج فرهنگ فناوری و نوآوری پارک استان گیلان به دلیل همکاری در برگزاری همایش های انجمن پارک ها معرفی و از مسوول آن تقدیر شد.

در ادامه از برترین پارک در حوزه تعاملات بین الملل یعنی پارک آذربایجان شرقی تقدیر شد که دفتر همکاری های مشترک با کشور چین و شانگهای در این پارک مستقر است.

در ادامه این مراسم از پارک علم و فناوری البرز به دلیل فروش خوب و پارک چهارمحال و بختیاری به دلیل بهترین تعامل با دستگاه های ملی و استانی قدردانی شد.

برترین پارک ها در بخش تحقیق و توسعه برترین پارک ها، پارک علم و فناوری پردیس و پارک سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران شناخته و تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از پارک کردستان در زمینه توسعه اشتغال تجلیل شد. برترین پارک در سامانه نیازها و ایده ها هم پارک استان سمنان و وزارت نفت به عنوان برترین دستگاه در زمینه طرح تانا پارک کردستان معرفی شدند.

در ادامه مراسم، برای اجرای خوب طرح دستیار فناوری، پارک علم و فناوری فارس معرفی شد و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان هم به عنوان بهترین پارک استانی و پارک علم و فناوری دانشگاه نیز پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در توسعه این طرح معرفی شدند.

برترین پارک علم و فناوری در برگزاری تور فناوری هم پارک علم و فناوری خراسان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان معرفی شدند. پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان در زمینه برترین پارک علم و فناوری استانی و پارک علم و فناوری صنعتی شریف، برترین پارک در میان پارک های علم و فناوری دانشگاهی معرفی شدند.

مراکز رشد واحدهای فناور شهرستان تربت حیدریه نیز به عنوان برترین مرکز رشد پارک استانی و مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند به عنوان بهترین مرکز رشد پارک دانشگاهی در این زمینه معرفی شدند.

همچنین در این مراسم مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان برترین مرکز کارآفرینی و نوآوری وابسته به موسسات آموزش عالی معرفی و تقدیر شد.

نظر شما