شناسهٔ خبر: 57358850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در حاشیه جام جهانی قطر؛

فیلم | خشم تماشاگر عربستانی بر سر خبرنگار صهیونیست آوار شد

تهران - ایرنا - خشم تماشاگران تیم های عربی و مسلمان بر سر خبرنگاران شبکه های صهیونیستی در جریان دیدارهای جام جهانی ادامه دارد و تیم های خبری صهیونیستی از طرف تماشاچیان کشورهای مختلف اسلامی در قطر همچنان مورد تحقیر قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حساب کاربری «عمر. . لا لزیاده الانتاج» در توئیتر امروز (یکشنبه) کلیپی منتشر کرد که در آن یک هوادار تیم عربستان سعودی بر سر خبرنگار شبکه صهیونیستی‌ "کان" خشم خود را فرو می‌ریزد.

این شخص با خشم به خبرنگار صهیونیست گفت: قطر سرزمین ما است و تو نباید اینجا باشی.

پس از واکنش تماشاگران کشورهای متعدد عربی، تماشاگران عربستانی نیز ضمن حمایت از فلسطین، به حضور این خبرنگار صهیونیست در قطر واکنش نشان داده و حاضر به گفت گو با او نشدند.

این خبرنگار صهیونیست نیز که به شدت ترسیده بود وقتی با مخالفت تماشاگران عربستانی مواجه شد، مجبور به ترک محل شد.

پیشتر خبرنگاران روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفتند: ما میزان نفرت مسلمانان و عرب‌ها از خودمان در قطر دیدیم، اینجا را با احساس خیلی بدی ترک می‌کنیم.

خبرنگاران این رسانه صهیونیستی اضافه کردند: شاهد بودیم که چقدر دوست دارند بینی ما را به خاک بمالند و دیدیم هرچه که با اسرائیل ارتباط دارد چقدر در دل آن‌ها کینه و نفرت ایجاد می‌کند.

آن‌ها اضافه کردند: فلسطینی ها، قطری ها، مغربی ها، اردنی ها، سوری ها، مصری‌ها و لبنانی‌ها در خیابان‌های قطر با خشم و نفرت به ما نگاه می‌کنند.

این خبرنگاران صهیونیست گفتند: ما خودمان را اسرائیلی معرفی کردیم ولی وقتی دیدیم این کار به برخورد آن‌ها با ما و توهین و دشنام منجر می‌شود و از این رو، تصمیم گرفتیم خودمان را روزنامه نگاران اکوادری جا بزنیم.

در چند روز گذشته خبرها و تصاویر مختلفی از طرد و تحقیر تیم‌های خبری صهیونیستی از طرف تماشاگران کشورهای مختلف اسلامی در قطر منتشر شده است.

این تحقیرها تا جایی پیش رفته است که خبرنگاران صهیونیست در قطر به انزوای شدید خود در این کشور اعتراف کردند.

یکی از این خبرنگارها اعلام کرده بود که پس از فاش شدن هویت وی، صاحب یکی از رستوران‌ها او را از رستوران خود اخراج کرده و یک راننده نیز او را از تاکسی پایین انداخته است.

چند خبرنگار صهیونیست نیز اعلام کردند که با توجه به مخالفت‌ها و مزاحمت‌های ایجاد شده برای آن‌ها از سوی تماشاچیان کشورهای اسلامی، منزوی شده و امکان پوشش و انعکاس طبیعی فضای رقابت‌های ورزشی جام جهانی را ندارند.

هواداران تیم تونس نیز روز گذشته در جریان مسابقه این تیم با تیم ملی استرالیا در کنار تشویق تیم کشورشان وفاداری خود را به آرمان ملت فلسطین اعلام کردند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش از شروع این مسابقه در گزارشی تاکید کرد که برای تونسی‌ها، فلسطین از هر چیز در جام جهانی قطر اهمیت بیشتری دارد.

در عین حال مفتی سلطان‌نشین عمان از بایکوت «صهیونیست‌های اشغالگر» از سوی تماشاگران کشورهای اسلامی در جام جهانی قطر ستایش کرد.

شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی عمان از کسانی که دست رد به همکاری و تعامل با «صهیونیستهای اشغالگر» هنگام دیدن آن‌ها در جریان جام جهانی در قطر زدند، تقدیر کرد.

مفتی عمان در صفحه تویتر خود نوشت که این تقدیر شامل قطری‌ها و سایر برادران عرب و مسلمان می‌شود که راضی به لاپوشانی که شرعا حرام است، نشدند و به آن‌ها (صهیونیستها) اعلام کردند که اشغالگرانی هستند که اصلاً حقی ندارند.

وی افزود: این موضعگیری‌ها نشان می‌دهد که امت اسلامی همچنان در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

نظر شما