شناسهٔ خبر: 57355757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

شورای نگهبان در بیانیه‌ای مطرح کرد

بسیج برای امنیت ایران اسلامی خون خود را هدیه می‌کند

شورای نگهبان در بیانیه‌ای تصریح کرد: ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که بسیج جان فدای آن‌هاست و برای امنیت ایران اسلامی خون خود را هدیه می‌کند.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
 
شورای نگهبان به مناسبت فرارسیدن پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال 1358، بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: بسیج یک نهاد انقلابی و مردمی است که 43 سال پیش برای دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار با فرمان امام خمینی(ره) و مشارکت گسترده مردم شکل گرفت. بسیجیان با وقوع جنگ تحمیلی توسط صدام و حمایت‌های همه‌جانبه‌ای که برخی دولت‌ها از او داشتند، راهی میدان‌های نبرد شدند و با تدبیر و حماسه توانستند دشمن را از سرزمین‌مان بیرون برانند.
شورای نگهبان افزود: بسیج در مقاطع و حوادث مهم پس از پایان جنگ تحمیلی در کنار ملت بزرگ ایران بوده و در تداوم مسیر دفاع از ایران اسلامی گام برداشته است. بسیجیان در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله جزو اولین افرادی بودند که به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند. در ارائه خدمات عمومی همچون واکسیناسیون عمومی و مقابله با ویروس کرونا نیز بسیجیان پیش‌قدم بودند.
در این بیانیه آمده است: دشمنان در 4 دهه گذشته بار‌ها اقدام به تخریب چهره بسیج کردند. اکنون هم که حامیان دیروز صدام به میدان آمده و به دنبال فتنه‌انگیزی در ایران اسلامی هستند، سعی دارند با استفاده از تاکتیک‌های عملیات روانی بسیجیان عزیز را مورد هجمه قرار بدهند، اما ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی به خوبی می‌دانند که بسیج جان فدای آن‌هاست و برای امنیت ایران اسلامی خون خود را هدیه می‌کند. شورای نگهبان ضمن بزرگداشت هفته‌ بسیج، یاد و خاطره بسیجیان شهید را گرامی می‌دارد؛ بسیجیانی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا اغتشاشات اخیر برای پایداری ایران اسلامی به شهادت رسیدند و آسمانی شدند.

نظر شما