شناسهٔ خبر: 57355364 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توصیه‌هایی برای حفظ سلامت قلب در مبتلایان به آسم

نسرین صادقی

نتایج مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می دهد: افراد مبتلا به "آسمِ مداوم"، دچار سطح بالاتری از التهاب و تجمع پلاک در شریان‌ها هستند که به نوبه خود می تواند احتمال حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، افراد مبتلا به آسم با محدودیت‌هایی مواجه هستند که می تواند تنفس را سخت کند و باعث سرفه بی پایان شود. بیماری آسم همچنین می تواند بر وضعیت قلب بیمار تاثیر بگذارد و احتمال سکته را افزایش دهد. به همین دلیل مهم است افراد مبتلا به آسم از سلامت قلب خود مراقبت کنند.

با مرتب ورزش کردن، دوری از شرایط استرس‌زا و پر تنش، پرهیز از استعمال سیگار و مواد الکلی و اصلاح شیوه زندگی میتوان علائم آسم را کنترل کرد.

ارتباط بین آسم و بیماری قلبی

بین بیماری آسم و اختلالات قلبی-عروقی ارتباط مستقیمی وجود دارد. بیماران مبتلا به آسم بیشتر احتمال دارد دچار حمله قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی شوند. این باور وجود دارد که این شرایط بیشتر در نتیجه التهاب است.

به گفته پزشکان هندی، این بیماران همیشه در معرض خطر بیشتری هستند چرا که معمولا ناراحتی قفسه سینه ناشی از حمله قلبی با حمله آسم اشتباه گرفته میشود به همین دلیل آگاهی داشتن در مورد این علائم مهم است.

ضرورت رعایت سبک زندگی سالم

در مطالعات مختلف بر این نکته تاکید شده که بیماران مبتلا به آسم به دلیل التهاب سیستمیک بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های عروقی هستند. بنابراین، تغییر در سبک زندگی برای برخورداری از قلب سالم مانند خودداری از مصرف اسیدهای چرب ترانس، گنجاندن میزان کمتری از چربی اشباع شده در رژیم غذایی و مصرف میزان بیشتری از میوه‌ها و سبزیجات برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مهم است.

دوری از شرایط استرس‌زا و ورزش کردن

افراد مبتلا به آسم باید روزانه ورزش کنند. هرچند، گنجاندن حرکات ورزشی در برنامه روزانه باید پس از مشورت با پزشک و با راهنمایی مربی تناسب اندام انجام شود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که ورزش در شرایط آب و هوایی نامناسب توصیه نمیشود. همچنین مصرف مواد الکلی و استعمال سیگار می تواند وضعیت بیمار را تشدید کند.

به گزارش هندوستان تایمز، علاوه بر این، بیمار باید با انجام تکنیک‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن استرس را از خود دور کند تا قلب و ریه‌ها در بهترین حالت خود باشند. همچنین ضروری است که فرد حداقل ۸ ساعت در روز بخوابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما