شناسهٔ خبر: 57355130 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رکوردشکنی آژانس فضایی اروپا برای تحقق اهدافش

آژانس فضایی اروپا (ESA) با تصویب بودجه حدود ۱۷ میلیارد یورویی به استقبال از برنامه‌های فضایی آینده خود می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا (ESA) این بودجه رکوردشکن را تصویب کردند که یکی از اهداف آن، کمک به بازسازی سکوی فرود کاوشگر ExoMars است.

این بودجه که به تازگی در شورای ESA تصویب شده است، نسبت به بودجه‌ای که در نشست قبلی کشورهای عضو در سال ۲۰۱۹ تصویب شده بود، ۱۷ درصد افزایش دارد ... همچنین بودجه تصویب شده به آژانس فضایی اجازه می‌دهد تا چندین پروژه بلند پروازانه از جمله توسعه صورت فعلی ماهواره‌ای ارتباطی امن اروپا و یک فرودگر ماه به نام «آرگونات» (Argonaut) را دنبال کند.

مقامات آژانس فضایی اروپا گفتند که بودجه جدید، اروپا را در موقعیت بهتری در جهانی که زیر سلطه ناسا و چینی‌هاست، قرار می‌دهد. «جوزف اشباخر»، مدیر کل ESA در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: «اروپا منابع مالی، فنی، علمی و مالی را در اختیار خود قرار داده است تا بتواند با دو قدرت فضایی دیگر روی کره زمین، یعنی چین و آمریکا رقابت کند.»

بودجه ۱۶.۹ میلیارد یورویی (۱۷.۶ میلیارد دلاری) ESA یک دوره سه ساله را پوشش می‌دهد. ۲.۷ میلیارد یورو از این بودجه برای برنامه اکتشاف انسان و رباتیک ESA در نظر گرفته شده است که شامل کمک اروپا به ایستگاه فضایی بین المللی و همچنین فعالیت‌های اکتشاف ماه و مریخ آینده آن می‌شود. از جمله هزینه‌های این بخش می‌توان به ۳۶۰ میلیون یورو برای بازسازی سامانه فرود مریخ‌نورد ExoMars Rosalind Franklin اشاره کرد.

ExoMars که به یک مته با طول ۲ متر مجهز شده، برای جستجوی آثار حیات مریخ گذشته در زیر سطح سیاره سرخ طراحی شده است و کار خود را بسیار عمیق‌تر از مریخ‌نورد Perseverance ناسا انجام می‌دهد. پرتاب مریخ‌نورد ExoMars Rosalind Franklin چندین بار به دلایل فنی به تعویق افتاده است.

نظر شما