شناسهٔ خبر: 57354615 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش|

نیمار و دژاووی مصدومیت در جام‌های جهانی + عکس

جام جهانی 2022 ستارگان زیادی را از دست داد و نیمار آخرین ستاره‌ای بود که از ادامه حضور در دور گروهی محروم شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – جام جهانی همواره برای بازیکنان فوتبال از اهمیت بالایی برخوردار بوده، اما جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسیاری از ستارگان خود را از دست داد، از جمله پوگبا، کانته و بنزما؛ سه بازیکنی که به دلیل مصدومیت در این جام نیستند و بازیکنانی چون هالند و محمد صلاح ستارگانی هستند که به دلیل حذف تیم ملی کشورشان در این تورنمنت حضور ندارند.

برخی بازیکنان از جمله یاسر الشهرانی(عربستان) و علیرضا بیرانوند(ایران) بازیکنانی بودند که در جریان رقابت‌های جام جهانی نتوانستند تا آخر برای تیم ملی‌شان بازی کنند و با مصدومیت قادر به همراهی تیم‌های خود نیستند.

نیمار، ستاره برزیلی دیگر بازیکنی است که این اتفاق برای او رخ داده است. در دور نخست مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم برزیل به مصاف صربستان رفت. که این بازی که در نهایت با برتری ۲ بر صفر سلسائو به پایان رسید، اما نیمار با اتفاقی تلخ مواجه شد. این بازیکن در جریان این مسابقه از ناحیه مچ پا دچار آسیب شده و طول درمان او تا پایان دور گروهی اعلام شده است. به گفته تیته، سرمربی برزیل نیمار ۱۱ دقیقه مصدومیت خود را پنهان کرده بود.

 نیمار بار مسئولیت سنگین شماره ۱۰ برزیل را به دوش می‌کشد و تنها به دو گل نیاز دارد تا با رکورد پله (۷۷ گل) برابری کند.

او در جام جهانی ۲۰۱۴ در پیروزی مقابل کلمبیا در مرحله یک چهارم‌ نهایی از ناحیه کمر دچار شکستگی شد و برزیلِ میزبان این جام در نیمه نهایی توسط آلمان با نتیجه ۷ بر یک تحقیر شد.

ستاره سابق بارسلونا که ۱۲۲ بازی ملی دارد، به دلیل پارگی رباط مچ پای راست، کوپا آمریکا ۲۰۱۹ را از دست داد. در سال ۲۰۲۱ نیمار به دلیل آسیب دیدگی رباط مچ پای چپ خود، حدود ۱۰ هفته از لیگ فرانسه دور بود. این بار او پس از شروع فوق‌العاده فصل با پاری سن ژرمن، که در ۲۰ بازی ۱۵ گل به ثمر رسانده، با آمادگی تمام به قطر آمد که در بازی اول به این شکل مصدوم شد و همه را مضطرب کرد.

نیمار شخصیت محبوبی در میان مردم برزیل نیست و به همین خاطر حتی پس از مصدومیتش و وداع با مرحله گروهی برخی از هوداران فوتبال برزیل ابراز خرسندی کردند و گفتند که جا برای بازیکنان دیگر باز می‌شود، اما به نظر می‌رسد رافینیا که از دوستان صمیمی نیمار در رختکن تیم ملی برزیل است از این مسئله خوشحال نیست. رافینیا در پیامی نوشت:” هواداران آرژانتین با مسی مثل یک رب‌النوع رفتار می‌کنند. هواداران پرتغال با رونالدو مثل یک پادشاه برخورد می‌کنند، اما هواداران برزیل از مصدومیت نیمار خوشحال می‌شوند. بزرگترین اشتباه دوران کاری نیمار این بوده که در برزیل زاده شده است، این کشور لیاقت استعداد و فوتبالش را ندارد.”

نیمار البته در پیام اینستاگرامی خود گفته بود که اگر می‌توانست ملیتش را خودش انتخاب کند کشور برزیل را انتخاب می‌کرد. به هر صورت بازیکن پی‌اس‌جی در ۲ بازی بعدی تیم ملی کشورش در جام جهانی حضور نخواهد داشت و باید دید که تیم تیته چه نتیجه‌ای مقابل سوییس و کامرون خواهد گرفت‌.

انتهای پیام/

نظر شما